PocketBook 302 Wit Review

mieks 13 augustus 2010, 1.198 views

PocketBook 302 Wit

Pluspunten

• leesgemak en navigatie, hoeveelheid boeken op micro-sd kaart en accuduur

Minpunten

• SD kaartje ging moeilijk eruit. Heb moeten pielen met een schroevendraaier.

Heb hem nu 3 weken, heb net een vakantie van 2 weken achter de rug. Accu is nu halfvol, na het lezen van ik denk wel 12 boeken (ik vermoed 5000 pageviews). Navigatie is erg eenvoudig en intuitief. Je kunt de knopjes aan de zijkant stuk voor stuk programmeren voor kort aanraken of lang aanraken. Heb mijn ideale instelling nu geprogrammeerd. Bovendien kun je over het aanraakscherm glijden met je vinger waarna de bladzijde ook omslaat (of er ingezoomd wordt als je van boven naar beneden gaat). interface taal is engels of duits, wat voor mij geen probleem is. Wifi lukte na een firmwareupdate. Zitten spelletjes op en je kan er mp3's mee afspelen en foto's mee bekijken. Maar ik gebruik hem vooral om te lezen. Echt prettig. In volle zon slechts zeer weinig last van spiegeling. Alleen een lampje direct erboven kan wel eens raar spiegelen. Een klein beetje draaien en het probleem is over. Spiegelt enorm veel minder dan mijn laptop scherm. Met weinig licht moet je op een gegeven moment een leeslampje gebruiken. 4 GB microSD ging er in het begin moeilijk in en uit, klemde, maar na een paar keer gaat hij er nu mooi uit met een klein klikje, zoals het hoort. Leren hoes is niet de mooiste kleur, maar wel erg functioneel: klapt dicht met magneetjes, je klapt hem open naar boven, als een kladblok, wat eigenlijk best handig is. Je hebt dan alleen maar de grootte van de pocketbook zelf in je handen. Uitvoering voelt, ondanks al het plastic, degelijk. Knopjes (in totaal zitten er zo'n 6 op) navigeren makkelijk en klikken lekker. Er is best veel in te stellen en hij leest heel veel formaten.
Echt een wereld e-reader.

Heb jij ook een PocketBook 302 Wit?

Welke formaten leest dit apparaat allemaal?
Van deze tweakers-site:
Bestandsformaten (E-reader): Adobe ePub, bmp, FB2, html, jpeg, Microsoft Word Document, mp3, pdf, png, prc, rtf, Text, tif, zip

Van de site van de fabrikant:
E-Book formats: FB2, FB2.zip, TXT, PDF, RTF, HTML, PRC, CHM, DJVU, DOC, EPUB (including DRM), TCR
Waarom heb je deze gekocht? Er zijn goedkopere modellen... De nieuwe kindle van Amazon bijvoorbeeld.

Kan je je review aanvullen met hoe je erbij komt om voor dit model te gaan? Scheelt een ander aan uitzoekerij.
Heb zelf de zwarte besteld vanwege de volgende features:
Connectivity: Mini USB, Bluetooth, WLAN