Bose Soundbar 500

Bose Soundbar 500 Review

jackok 8 maart 2021, 1.358 views Product gekocht

Bose Soundbar 500

Mooi Design, Geluidskwaliteit valt tegen. Lees volledige review voor meer info

Pluspunten

• Design
  • Bluetooth ondersteuning
  • Mobiel App

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Afstandsbediening
  • Geen Api

Geluidskwaliteit Score: 3
Na wat onderzoek de Bose Soundbar 500 gekocht. Na wat onderzoek zou dit vergelijkbaar zijn met de Sonos Beam, maar het voordeel van de Bose was dat er bluetooth ondersteuning was. Ook Het design van de Bose sprak mij erg aan. Daarnaast zou het goedkoper zijn met de Bose om een surround sound te creëren. De surround speakers kosten ~€300. En dat in vergelijking met 2x een Sonos One SL ~€200 p/s zou je goedkoper uit zijn.

Installatie van de soundbar is super eenvoudig, aangesloten via HDMI. Daarnaast kan je optische of jack 3.5 gebruiken. De soundbar heeft ARC/CEC ondersteuning zodat ik met de afstand bediening van de tv de speaker harder er zachten kan zetten (let op dit moet je tv wel ondersteunen)

De Bose App werkt ook erg gemakkelijk en ziet er overzichtelijk uit.

Helaas kwam ik er achter na wat speurwerk dat de Bose soundbar niet valt onder de API van Soundlink van Bose. Hierdoor kan je de speaker niet apart aansturen via je thuis domotica/Home Assistant

De bijgeleverde afstandsbediening is gemaakt van een soort zacht rubber, dit trekt erg veel stof/vuil aan.

Maar nu het geluid, want daar koop je hem voor. Dat viel eigenlijk meteen tegen. Voor een Soundbar van een dikke €400 had ik een veel voller geluid verwacht. Ook na het finetunen van het geluid met de bijgeleverde microfoon kreeg ik het nog niet helemaal scherp. Vooral bij het kijken van Films zijn sommige geluiden gewoon wat plat. Ik vind dit wel lastig uit te leggen want je moet dit zelf horen of dit te ervaren.

Ik begon na een week toch te twijfelen en een kennis was in het bezit van de Sonos Beam, deze even aangesloten en wat een verschil! Er zit hier veel mee beleving in, veel meer bas, en een voller geluid.
Hierdoor toch maar besloten de Bose terug te brengen, en denk er over na om Sonos te gaan aanschaffen.

Heb jij ook een Bose Soundbar 500?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.