Roccat Vulcan 121 AIMO (Qwerty US, Titan Switch Tactile)

€ 99,90
Specificaties Bedraad Qwerty met Titan Switch Tactile switches - Bekijk alle specificaties

Roccat Vulcan 121 AIMO (Qwerty US, Titan Switch Tactile) Review

Spinner 8 maart 2021, laatste update op 21 augustus 2021, 158 views Product gekocht

Roccat Vulcan 121 AIMO (Qwerty US, Titan Switch Tactile)

Aan de hand van de review van @pikuba besloten dit toetsenbord aan te schaffen ondanks een mindere ervaring met een muis van dit merk.

Pluspunten

• Per toets verlichting instelbaar.
  • Voelt kwalitatief, goed aan.
  • Duidelijke software, handig in gebruik

Minpunten

• Geen macro toetsen, maar of ik die nodig heb ?
  • Per 21 augustus 2021, opeens haperend 'shift+w', wordt vervolgd.

Edit 21-08-2021 :
Misschien ligt het aan mijzelf, maar ik heb nu een probleem met dit bord.
In Satisfactory is 'w' voor uit lopen. Met shift erbij is het 'rennen'.
Houd ik de 'w' vast en druk shift er bij in, wordt 'w' niet meer geregistreerd, moet ik 'w' loslaten en opnieuw indrukken.
Zwaar irritant !
Binnenkort laat ik een vriend even proberen, om uit te sluiten dat 't aan mij zelf ligt.

__________________

Zoals gezegd, aan de hand van pikuba's review, toch dit toetsenbord gekocht ondanks een mindere ervaring met de Kone muis van dit merk.

Bij 'veel' toetsenborden is het niet duidelijk of de verlichting instelbaar is per toets of dat het zone verlichting betreft.
Bij deze :

Pikuba kocht hem voor 99 Euro, ik voor 124 Euro bij BCC, maar inmiddels is BCC uit de pricewatch als verkoper van dit bord en de laagste prijs is 147 Euro. Best prijzig, maar niet in vergelijking met zijn soortgenoten.
Een vol RGB toetsenbord kopen en dan klagen over dat het zo prijzig is, vind ik een non-issue.

De toetsen liggen wat hoog ten opzichte van de polssteun, met kleine handen kan dat een probleem zijn, maar andere polssteunen zijn immers beschikbaar. De letterlijk lange vingers van mij kunnen overal bij.
Een vorig toetsenbord in deze klasse had ik in de vorm van de Logitech G910, in vergelijking daarmee vond ik de G910 mooier dan deze, maar dat is een voorkeur. De verlichting op de Roccat Vulcan is zichtbaar onder de toetsen waar 't bij de Logitech alleen op de bovenkant van de toetsen zichtbaar is.

De software is duidelijk en handig in gebruik, standaard een aantal verlichtings opties, full lit, snake, heartbeat, etc. Onder custom heb je de beschikking over gradients die handig in te stellen zijn, maak een kleur in het palet en drag/drop op de gradient, met sliders op de gradient is alsnog de gradient te 'finetunen'.

Heb jij ook een Roccat Vulcan 121 AIMO (Qwerty US, Titan Switch Tactile)?

Vraag & Aanbod