ASRock B550 Phantom Gaming 4

€ 99,02
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock B550 Phantom Gaming 4 Review

gas0line 8 maart 2021, laatste update op 8 maart 2021, 161 views Product gekocht

ASRock B550 Phantom Gaming 4

Ik zocht een goedkoop bordje om mijn oude B450 te vervangen omdat daar geen Ryzen 4650G in kon vanwege de bios. Balen maar ben nu voorbereid op de toekomst. Bordje doet het geweldig en ziet er netjes uit. Draait als een zonnetje en alles start opeens ook supersnel op.

Pluspunten

• 2 x Nvme Drives mogelijk
  • Geschikt voor de nieuwe ryzen CPU's en APU's
  • Voldoende features
  • Fijne lay-out

Minpunten

• Niet geschikt voor de 3400G of eerder
  • Sata 5&6 niet beschikbaar als je 2 Nvme drives gebruikt
  • Geen display poort
  • Alleen 1 x HDMI

Layout Score: 5
Tsja, wat moet je er nog meer over schrijven. Het is een B550 moederbord met alle voordelen die daarbij zitten. Ik doe niet aan overklokken dus qua koeling e.d. heb ik geen issues. Het is een basic bordje met voor mij voldoende aansluitingen. Ik heb voornamelijk deze gekozen omdat ik er 2 Nvme drives op kwijt kan die beide supersnel draaien en mininmaal 4 HD aansluitingen. Poort 5&6 kan je niet gebruiken als je 2 x Nvme drives gebruikt maar dat was voor mij dus geen probleem.

Zo uit de doos kon ik mijn 4650G al gebruiken. Laatste bios versie stond er nog niet op dus enige wat ik moest doen was de bios updaten, XPM profiel kiezen en paar kleine aanpassingen en het draait als een tierelier. KISS, keep it stupid simple werkt meestal wel. En wil ik later WiFi dan is daar een apart slot voor op het moederbord. Er is ook eenzelfde bordje beschikbaar met WiFi standaard maar dat was geloof ik weer 2 tientjes meer en ik werk toch alleen maar bedraad.

Dit is mijn 2e AsRock bordje maar over beiden ben ik erg te spreken. Ik draai dual boot systeem hierop. Op de Samsung Fedora 33 en op de Adata Windows 10 Pro.

Ik gebruik dit bordje zoals gezegd met de 4650G. Man wat een pracht combi. Dit is mijn 2e PC voor wat spielerij enzo, maar vergeleken met mijn Werk PC van 5 jaar geleden is dit zoveel beter. De ontwikkelingen gaan snel in computerland. Ik denk dat een gemiddelde PC gebruiker met deze combi zeker 10 jaar vooruit kan zonder problemen.

Ondanks de paar minpunten die ik opnoem zoals geen displayport en maar 1 x HDMI geef ik toch 5 sterren. Omdat ik aan de features voldoende heb en het gewoon een goed bordje is wat goed ingedeeld is, er netjes uitziet en goed zijn werk doet wat ie doen moet.

Heb jij ook een ASRock B550 Phantom Gaming 4?