HPE Proliant ML30 Gen10 Hewlett Packard Enterprise Hewlett Packard Enterprise Server - Zwart (P16928-421) Review

ijdod 8 maart 2021, 220 views Product gekocht

Royaler dan het Microserver platform, maar luid als er PCIE kaarten in zitten.

Pluspunten

• ILO

Minpunten

• luid met PCIE kaarten

Ik zocht een platform met iets meer uitbreidingsopties dan het Microserver Platform. Het ML30 platform voldeed daaraan. Reden waarom ik geen zelfbouw heb gekozen was dat de gewenste specs niet eens zo'n enorm voordeel opleverde, en qua maar deze server precies past op de plek waar ik hem wil hebben, iets wat voor aftermarket kasten nog wel eens een uitdaging kan zijn.

Het is een 'echte' server, en dus niet gebouwd om specifiek stil te zijn. Voor mijn usecase geen probleem. Echter, het blijkt dat zodra je kaarten in de PCIR sloten steekt, deze extra actief gekoeld worden, wat het forse toename in geluid bekent. Fors als in potentieel buiten de kamer hoorbaar... Dit was met formeel ondersteunde HPE kaarten.

Ik heb dit opgelost met Noctua fans met een losse controller. Er moet dat wel wat gehobbied worden, de HPE fan-headers zijn non-standaard, en bij afwezigheid komen daar meldingen van. Dit is op te lossen door een aantal pinnen van de fanheaders met elkaar te verbinden, waardoor de server denkt dat er een fan aanwezig is die op ~40% rpm draait.

Heb jij ook een HPE Proliant ML30 Gen10 Hewlett Packard Enterprise Hewlett Packard Enterprise Server - Zwart (P16928-421)?