Logitech G502 Hero Zwart

€ 41,94
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 25.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Hero Zwart Review

Gilraen 6 maart 2021, laatste update op 6 maart 2021, 602 views Product gekocht

Logitech G502 Hero Zwart

Mijn tweede Logitech Proteus / G502. Deze nieuwe versie (vernieuwd eind 2020) is uiterlijk pretty much identiek, en hopelijk even duurzaam (de vorige overleed pas toen ik er een halve liter water over gooide). Fijne muis.

Pluspunten

• Lekker in de hand
  • Gewicht aanpasbaar
  • DPI knoppen
  • Back/forward knoppen
  • Diverse andere knppen (incl. sniper knop)
  • Duim ondersteuning
  • RGB if you're into it (mij boeit het niet)
  • Uiterlijk

Minpunten

• Geen braided cable op nieuwere modellen (ziet er goedkoper uit)
  • Ghub is rotzooi
  • Sniper knop onbruikbaar voor kleine handen bij normaal gebruik
  • As usual: geen pinky steun (snap niet dat dit nog steeds niet gangbaar is)

Mijn tweede Proteus, de vorige is denk ik alweer 4-6 jaar oud, en overleed deze week eigenlijk alleen maar omdat ik er een vol glas water over heb gegooid. Levensduur van de oude versie is dus prima; down the line werd hij alleen wat stroever omdat de onderkant slijt + rondom het scrolwieltje. Hopelijk blijft de levensduur bij deze nieuwe versie hetzelfde.

De vormgeving is eigenlijk al jaren niet veranderd. Ligt lekker in de hand, behalve dat ik het nog steeds baffling vind dat er pretty much geen muizen zijn met een ergonomische pinky steun. Je pink sleept dus ook bij deze versie van de G502 nog lekker over je muismat, maar je went eraan...

Verder is deze nieuwe versie ook pretty much identiek. Je krijgt nog steeds het standaard doosje met gewichtjes erbij, die er op dezelfde manier in gaan. Het enige verscihl is dat de binnenkant bij de gewichtjes een andere kleur heeft (nu zwart ipv Logitech blauw), en dat de kabel ineens niet meer braided/sleeved is (foto bijgevoegd). Ik was hier zelf verbaasd over, dus vandaar de korte 'uitgebreide' review.

Volgens Reddit scheen het anno Dec 2020/Jan 2021 nog een beetje 50/50 te zijn of je een oudere/braided variant krijgt, of deze nieuwe non-braided variant bij bestelling. Maar ik vermoed dus dat iedereen down the line een non-braided gaat ontvangen. Geen idee waarom dit ineens veranderd is, maar er schenen mensen problemen te hebben met het rafelen van de sleeve? Dit heb ik zelf nooit ervaren, maar wie weet was dat de reden. Ik vind het in ieder geval jammer, want het ziet er een stuk goedkoper uit, zo unbraided.

Let op: er staat trouwens bij de Tweakers specificaties dat het een sensor van 16.000dpi betreft (en dit verwachtte ik dus ook te ontvangen). Maar het is echter 100-25.600 DPI out of the box. (De oudere G502 moet geloof ik een firmware update hebben om dit te kunnen, but I might be wrong). Ik dacht even dat ik per abuis de Lightspeed versie had ontvangen (die een stuk duurder is en waar bij specs 25.600 dpi staat), maar dat is dus niet het geval. Het is gewoon de 'normale' G502 HERO.

Prima muis en ik vind het de fijnste in deze prijscatagorie (althans van de muizen die ik geprobeerd heb).

Heb jij ook een Logitech G502 Hero Zwart?

Als ik jou was zou ik een trust gxt muis kopen aangezien die wel pinky steun heeft
Hoi Daniel, welke GXT bedoel je? Ik heb nl even gegoogled, maar ik zie ze niet met een 'echte' pinky support, meer een soort kleine groef waar je nog steeds in moet 'klemmen' ipv dat je pink echt kan liggen/rusten... Thx! Ben benieuwd.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.