LOQED Touch Smart Lock

€ 349,-
Specificaties Deuropener (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

LOQED Touch Smart Lock Review

p2dewit 5 maart 2021, laatste update op 28 maart 2021, 1.496 views Product gekocht

LOQED Touch Smart Lock

Installatie ging redelijk soepel. Na installatie is koppeling ook erg eenvoudig en snel. Koppelen met app en sleutels aanmaken werkt goed. Het delen van sleutels werkte initieel wat moeizaam maar dit is inmiddels opgelost. De iOS app bevat nog wat schoonheidsfoutjes en is eenvoudig maar heeft de benodigde functionaliteit.

Pluspunten

• Degelijk stevig en mooi slot
  • Mooi display/touchpanel buiten
  • 2 x Bluetooth antenne (binnen&buiten)
  • Echt sleutelloos
  • Installatie eenvoudig en duidelijk
  • Touch to open is briljant
  • Uitstekende support

Minpunten

• Kwaliteit app
  • Delen sleutels heeft nog wat issues op iOS

Kwaliteit Score: 5
Heb het LOQED smartlock nu ongeveer een maand in gebruik.

Inmiddels is het gelukt om sleutels te maken en te delen met de hele familie.
Met name het delen verliep nog niet optimaal echter ga er vanuit dat dit een software issue is wat zeker opgelost wordt. De hele familie gebruikt het slot inmiddels en kunnen er mee overweg (en dat na 2 dagen).
Door het moeizaam delen van de sleutels in de praktijk heb ik nog weinig vertrouwen in features die hiervan afhangen.

Touch to Unlock (en Touch to Lock) werken op zich al redelijk goed. Het is jammer dat er een Geofence en tijd beperking zit aan de werking van Touch to Unlock (je moet minstens 10 minuten minstens 500 meter van je huis zijn geweest wil Touch to Unlock activeren), dit maakt dat deze feature niet automatisch werkt na het uitlaten van de hond of de post uit de brievenbus halen.
In Maart 2021 schijnt Loqed met een firmware update te komen die deze beperking aanpakt.

Slot werkt verder prima en ziet er kwalitatief hoogwaardig en mooi uit.

Over de app ben ik nog niet erg enthousiast. Deze bevat namelijk nog een paar bugs en is op iOS in functionaliteit nog niet heel erg uitgebreid. Het zou bijvoorbeeld handiger zijn als de app altijd opent op de Mijn Sleutel tab (zodat alleen de app openen genoeg is om de Touch to Unlock functionaliteit te activeren).

[Update 07032021] Inmiddels erg tevreden over het slot. Het werkt vrijwel perfect en de Touch to Unlock functionaliteit is briljant ! Het is even wennen en 'getting used to' maar zodra je die hobbel over bent werkt het prima en is het slot erg gebruiksvriendelijk. Er zijn zeker nog wat zaken te verbeteren en nog genoeg extra features om toe te voegen om het slot nog beter te maken. Maar al met al erg tevreden inmiddels.
Begrijp dat er veel updates op het programma staan deze maand (App & Firmware).
Ook ben ik erg te spreken over de support van Loqed. Top !

[Update 28032021] Loqed slot is inmiddels helemaal ingeburgerd hier. De hele familie gebruikt het inmiddels alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Sleutels blijven thuis dus vertrouwen is er inmiddels ook. Heb wat gespeeld met webhooks om Loqed slot aan Domoticz te koppelen en dat is prima gelukt. Ook via Homebridge hem laten verschijnen in Apple HomeKit werkte, echter heb beide integraties niet in gebruik omdat ik meer vertrouwen heb in security van Loqed app (het blijft toch het slot van je woonhuis ...).
Binnenkort ontvang ik de oplaadbare batterijen voor in de Loqed.
Ook erg benieuwd naar de firmware en app updates.

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?

Goedemiddag,
Waar kan ik meer informatie vinden over webhooks/domoticz en Homebridge in samenwerking met de Lowed?

Groet,
Rudolf
Kun je zo vinden op de website van Loqed.
Ik ben benieuwd of de update voor de 500 meter beperking al is uitgerold. Ik heb ook interesse in dit slot, maar wil graag weten of dit al is verholpen.
Is nog niet uitgerold. Dit vraagt nieuwe firmware voor het slot en app update. Laatste Android app beta versie is al geheel hierop voorbereid. iOS app nog niet (begrijp dat officiële update voor beide er aan zit te komen).