Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)

€ 59,99
Specificaties Bedraad Qwerty met Dome switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) Review

BCage 5 maart 2021, laatste update op 5 maart 2021, 141 views Product gekocht

Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)

De eerste indruk van dit toetsenbord is aardig, helaas weet hij deze indruk niet waar te maken. Matig typcomfort, maar het voornaamste minpunt is toch wel dat de macrotoetsen allerlei websites en applicaties openen na het inprogrammeren die je niet hebt ingesteld.

Pluspunten

• RGB backlight werkt goed

Minpunten

• Niet erg prettig om te typen
  • Programmeerbare toetsen zijn buggy
  • Onhandige plaatsing programmeerbare toetsen

De toetsen zijn erg hoog, wat ik niet makkelijk vind typen. Wellicht is dit een kwestie van smaak, maar ik zat constant verkeerd. Het wat vreemde lettertype voor de opdruk van de toetsen helpt daar ook niet aan mee. De programmeerbare toetsen zitten daarnaast helemaal links, waardoor je op spiergeheugen heel vaak mis zit als je shift of control in wilt drukken.

Tot overmaat van ramp werken deze programmeerbare toetsen ook niet goed. In de handleiding (die niet werd geleverd trouwens, ik moest op de website zoeken) staat beschreven hoe je de macro kan toewijzen. Nadat ik dit had gedaan en mijn macro wilde testen werd er plotseling PowerPoint geopend, kwam er een Office website tab in beeld en mijn System Settings werden geopend. Heel vreemd. Uiteraard een paar keer geprobeerd maar geen succes.

Na wat zoekwerk blijkt dit vaker voor te komen, onder verschillende besturingssystemen en configuraties. Allen rapporteren hetzelfde: Powerpoint, een website voor Office en System Settings die worden geopend na het instellen van een macro. Op de forums van Corsair (en op Reddit) staat dit al een aantal maanden open. De enige oplossing is om een tool te downloaden van 500(!) MB die wordt gebruikt voor het synchroniseren van verlichting op Corsair apparatuur. Vind het een raadselachtige bug en ik heb het product uiteraard gelijk teruggestuurd.

Als vervanger de Logitech K740 en die is 3 klassen beter voor dezelfde prijs. Weliswaar geen RGB verlichting (wel een backlight), maar een behuizing van metaal en een fantastische typervaring.

Heb jij ook een Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)?