Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

€ 426,95
Specificaties 34" • 3440x1440 • 144Hz • IPS • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart Review

ili199 4 maart 2021, 532 views Product gekocht

Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

Goeie monitor maar matige service.

Pluspunten

• Prima kleuren maar niet grensverleggend
  • Goeie speakers
  • Hoge helderheid

Minpunten

• Dode pixel en slechte service
  • Problemen met displayport

Hoewel ik tevreden ben over het product ben ik niet tevreden met Iiyama en Alternate.
Bij aankoop zat er een dode pixel midden in mijn scherm. Hier doen ze echter niks aan omdat de policy is dat ze pas vanaf 5 pixel vervangen. Zelfs als het midden in het scherm is!
Verder heb ik een probleem waarbij de monitor niet goed uit slaapstand komt. Dit lijkt iets te maken te hebben met de displayport connectie omdat het op mijn laptop via HDMI wel gewoon werkt. Dit probleem kon Alternate alleen niet reproduceren dus kreeg ik het zonder pardon terug.

Positief ben ik wel over het scherm zelf. De kleuren zijn prima maar niet bijzonder (kom van een Dell UltraSharp U2515h af). En de speakers zijn heel goed!
Dit laatste kwam ik achter toen ik in quarantaine zat op mijn kamer en had besloten niet mijn speakers mee te nemen. Toen ik vervolgens een film wou kijken merkte ik eigenlijk niet dat ik mijn speakers miste. Nee, het is niet het zelfde als een goeie 2.0 of 2.1 setup maar voor Youtube, Netflix en Spotify is het meer dan voldoende.

Verder is de prijs heel prima voor de featureset dus over het algemeen wel en voldoende. Als de boven genoemde problemen er niet waren was het een goed geweest.

Heb jij ook een Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart?

Vraag & Aanbod

Je weet toch dat je geen pixels hoeft te accepteren? Fabrikant kan je niet dwingen aangezien dat hun policy is, maar je hebt het gewoon bij Alternate gekocht en je verwacht echt niet dat er dode pixels in het scherm zitten. Dus gewoon RMA daar heb je wettelijk recht op.
Dat wist ik niet.
Wat is de beste manier om dit op te brengen? Is er een bron die ik kan citeren in mijn mail met dat ik wel een vervangend scherm wil?
Ben waarschijnlijk te laat omdat je hem niet meer kan terugsturen, als je erachter komt dat een monitor een defecte pixel heeft pak je hem weer netjes in en stuur je hem retour met Wet Kopen Op Afstand (WKOA).
Als die onderweg is naar de verkoper, koop je een nieuwe, zodat ze de dezelfde monitor niet weer naar je verzenden.
En als die goed is houd je hem en wacht je op je geld van de retour verzonden monitor.
Die pixel dat is balen voor je. En pech hebben, ik heb gelukkig nog nooit dode pixels gehad en ondertussen al heel veel schermen gehad.
Ik heb dat scherm nu een paar maanden en erg tevreden mee. Maar enkele keer komt ie niet terug uit de slaapstand van mijn PC. Dan moet ik monitor even uitzetten en weer aanzetten. Gebeurd zeker 2 keer per maand en dat is wel irritant. Gebruik ook DP dus misschien dat dat het issue is? Maar voor het geld kan ik deze anderen wel aanraden. Hoop wel dat ie het langer doet dan mijn LG, die ging na 4,5 jaar kaduk.

[Reactie gewijzigd door gas0line op 14 maart 2021 21:25]

Standby issue is een bekend probleem met dit scherm. Gebeurde bij mij alleen met AMD kaart, nu met Nvidia nooit meer gehad!
Ok, duidelijk. Ik hou het wel bij Amd. ik heb een RX 580. En binnenkort hopelijk een RX 6700 XT. Neem ik die uitval af en toe wel voor lief.