Sennheiser HD 599 (Zwart)

€ 128,-
Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 599 (Zwart) Review

Tweakriez 3 maart 2021, 711 views Product gekocht

Sennheiser HD 599 (Zwart)

Refurb voor slechts 85 euro gekocht bij Sennheiser. Was niet van nieuw te onderscheiden en ook met 2 jaar garantie rechtstreeks bij Sennheiser! Voor dit geld een fantastische koptelefoon. Open back dus voor thuisgebruik, maar dit wilde ik juist.

Pluspunten

• comfort
  • Prijs (refurb niet van nieuw te onderscheiden)
  • komt met 2 kabels
  • kabel kan gelockt worden

Minpunten

• Gemaakt van plastic, maar Sennheiser gaat over het algemeen jaaaaaren mee.
  • lelijke dikke plug meegeleverd. Zelf niet nodig want ik heb een verloopplug.

Refurb voor slechts 85 euro gekocht bij Sennheiser. Was niet van nieuw te onderscheiden! Voor dit geld een fantastische koptelefoon. Open back dus voor thuisgebruik, maar dit wilde ik juist. Zit heerlijk comfortabel op het hoofd en is makkelijk aan te sturen. Voor net dat beetje extra sluit ik hem via de pc aan op een DAC van Loxjie. Maar mijn mobiel stuurt hem ook prima aan. Middels het programma PEACE gebruik ik op de pc een eqaluizer profiel voor deze koptelefoon wat hem nog beter maakt.

Geluid is heerlijk neutraal en voldoende bass. Kan hem uren achtereen dragen zonder problemen.

Hiervoor had ik een Fidelio X2HR maar ik kreeg soms last van erg schelle tonen, bij deze headset heb ik dit probleem niet, ook is het geluid meer in balans.

Heb jij ook een Sennheiser HD 599 (Zwart)?

Gemaakt van plastic, maar Sennheiser gaat over het algemeen jaaaaaren mee.
Dat kan ik beamen. Zelf een HD558 gekocht in 2012 gekocht en die gebruik ik nog steeds, dagelijks. Zie mijn review. ;)

Hiermee ga je nog jaren plezier hebben. :Y
Haha ja dat verwacht ik ook.
Nog altijd tevreden met je HD599? Op welk audioapparatuur gebruik je hem het meest? Ik kijk uit naar een nieuwe over-ear hoofdtelefoon en twijfel tussen deze en de Sony MDR-1AM2 die gesloten is omdat ik juist m'n familieleden niet wil storen die het geluid zullen horen wanneer ik in de zetel naast hen zit. Of valt het "lekkend geluid" goed mee? Ik luister niet bepaald op hoge volumes...
Hallo,

Zelf kan ik niet meer terug naar closed back nu ik open back ervaren heb. Lekkend geluid kan storend voor mensen om je heen idd maar ik hou het volume lager en krijg hier geen klachten van bij mijn vrouw. Ik gebruik de koptelefoon bij mijn pc op een DAC van Loxjie maar ook op mijn telefoon of via de controller met mijn Xbox.

Toevallig vandaag de HD560s binnen gekregen en deze vind ik persoonlijk nog beter klinken. Mijn vrouw neemt mijn HD599 over. Als ze hetzelfde kosten is de HD560s naar mijn mening de betere keus maar voor de prijs waarvoor ik de HD599 had of wanneer deze in de aanbieding is bij Amazon voor 99,- kan je er geen buil aan vallen. Natuurlijk mag je bij Amazon maar ook bij Sennheiser zelf binnen 30 dagen retourneren dus gewoon "kijken" of het bevalt.
Top! Ik bekijk dit even. In andere reviews las ik ook dat de geluidskwaliteit van de 560s de 599 overtrof, en jij bevestigt dit in jouw geval ook. Ik kan m'n selectie wat bijschaven alvast.
Alvast bedankt voor uw feedback :)
Graag gedaan hoor! Succes met je zoektocht! Ik kan je trouwens ook aanraden om eens rond te neuzen op de website van Audiosciencereview.

Hier kan je veel inlezen, vergelijkingen bekijken en reviews nalezen.
Hoi,

Zojuist bij Sennheiser ook een aangeschaft voor 89. Vind het prijs verschil t.o.v. hd560s (155) dan echt te groot.

Cheers
Snap ik, de HD599 wordt hier dagelijks nog met veel plezier gebruikt door mijn vrouw. Ondertussen ben ik zelf al weer een stapje verder op de lijn gegaan met de HD660s.
Heb hem binnen eindelijk woehoe.
Moet zeggen dat ik goed vind klinken, alhoewel de bass wel een EQ nodig heeft. (Vergelijking met de Sonos beam & presonus reis E5). Clamping force is wel echt het meeste wat ik fijn vind met mijn hoofd. De 560s is hem niet met clamping force.