Iomega iConnect Wireless Data Station Review
Afgelopen weekend besloten om dit apparaat aan te schaffen. Ik naar de locale media markt. Helemaal in mijn nopjes kom ik thuis. Unboxing: Foto unboxing (komt nog) Tijdens het unboxen valt me ineens op dat deze al een keer open is geweest, ik denk kan geen kwaad zullen ze wel getest hebben. Nadat ik alles aangesloten had zag ik een powerled gaan knipperen leek mij een normale gang van zaken. Foto aansluiten: Komt nog Als hier nog 4 hardeschijven bij moeten wordt het echt "welcome to the jungle" qua kabels. Dus een min puntje op zich. Op het moment dat ik de mee geleverde software wilde installeren bleek deze de "nas" niet de detecteren. Er stond in de online manual een manier om dit handmatig te doen via de explorer. Na 3 uur proberen, toch...
Pluspunten
Compact apparaat. Stevige behuizing
Minpunten
Slechte support. 2stuks allebei Defect. Geen handleiding Kabels aan de voorkant.
Eindoordeel
Ik naar de locale media markt. Helemaal in mijn nopjes kom ik thuis.
Unboxing:
Foto unboxing (komt nog)
Tijdens het unboxen valt me ineens op dat deze al een keer open is geweest, ik denk kan geen kwaad zullen ze wel getest hebben.
Nadat ik alles aangesloten had zag ik een powerled gaan knipperen leek mij een normale gang van zaken.
Foto aansluiten:
Komt nog
Als hier nog 4 hardeschijven bij moeten wordt het echt "welcome to the jungle" qua kabels. Dus een min puntje op zich.
Op het moment dat ik de mee geleverde software wilde installeren bleek deze de "nas" niet de detecteren. Er stond in de online manual een manier om dit handmatig te doen via de explorer. Na 3 uur proberen, toch maar eens de helpdesk opgezocht. De fout die het meest voorkwam stond boven aan: mijn blauwe power led blijft knipperen. Dus ik dacht: Hey dit heb ik ook. Staat in de "fix" dat je contact op moet nemen met de klantenservice.
Op zich geen probleem. Maar het was zaterdag dus had geen zin om te wachten tot maandag of dinsdag totdat ze terug reageerde.
Na nog een uurtje op internet zoeken kwam ik allerlei reviews tegen van mensen die hetzelfde probleem hadden
http://www.amazon.com/Iom...?ie=UTF8&showViewpoints=1
http://www.digitaltrends....s/iomega-iconnect-review/
http://www.engadget.com/2...inters-hdds-online-has-n/
Bij deze mensen (amazon linkt) bleek het allemaal om een DOA te gaan en kregen een nieuw apparaat toegestuurd.
Dus ik verheugd en terug naar de mediamarkt.
Deze ruilde zonder problemen mijn apparaat om voor een nieuwe.
Het was ondertussen al 3 uur smiddags (was vanaf half 10 bezig)
In me nopjes weer naar huis. Deze was wel nog helemaal dicht dus geen bedenkingen deze keer.
Nadat ik alles had aangesloten was er echter het zelfde probleem
(foto knipperend lampje) (komt nog)
Ik maar weer terug naar de mediamarkt, het meisje achter de balie vroeg aan me of ik haar aan het stalken was. Verder heb ik netjes mijn geld terug gekregen en hoef ik geen 3de van deze apparaten uit te proberen.
Owja, Toen was er ineens een email van de helpdesk waarin stond (dinsdag):
Wij gaan ervan uit dat dit probleem als is opgelost indien dit niet het geval is moet u een nieuw formulier invullen op de website.
Dit getuigd natuurlijk ook van weinig klasse van een helpdesk.
Dus conclusie: een hele zaterdag van mij weggegooid.
Heb jij ook een Iomega iConnect Wireless Data Station?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Helaas, nog steeds grote troep dus.
Ik heb dezelfde ellende gehad met een StorCenter (4*250gb).
Ik heb ook zo'n ding gehad en nog dezelfde dag teruggebracht naar de Office centre.
Wat K. Apparaat. Voor mij nooit geen iomega product meer.
De email dat mijn probleem wel naar tevredenheid zou zijn opgelost heb ik ook gehad.
Het probleem was toen inderdaad opgelost. Niet omdat iomega daarbij geholpen heeft, maar omdat de winkelier mij mijn geld al had teruggegeven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn