EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming

Specificaties Max. 1,8GHz • GDDR6X • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming Review

Nordcore 1 maart 2021, 341 views Product gekocht

EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming

Geweldige prestaties en Zeer mooie videokaart.

Pluspunten

• Mooi design
  • Out of the box erg snel
  • 5 jaar garantie voor 25 euro extra
  • OC knop op kaart

Minpunten

• Duur

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze videokaart gekocht ter vervanging van mijn RTX 2080 Super.
Ik heb een Acer Predator x34p (ultra widescreen) monitor die op een resolutie draait van 3440x1440.
Met de 2080S kon ik bij de meeste games nooit de maximum refresh rate van 120hz halen.
Met deze nieuwe kaart is dit een ander verhaal geworden.
Ik speel momenteel alleen de volgende games: Escape From Tarkov, PUBG en Squad.
In al deze games kan ik nu met een hogere refresh rate gamen, dit maakt me niet per definitie veel beter maar speelt een stuk lekkerder.

Ik ben wel tegen wat problemen aangelopen.
De videokaart viel zo nu en dan uit tijdens het gamen (blue screen of scherm helemaal vast) en daarnaast had ik last van coil whine.
Dus als eerste heb ik de videokaart voorzien van de laatste firmware versie (zowel het normale als OC profiel), dit heeft de problemen niet opgelost.
Om e.e.a uit te sluiten heb ik mijn 9 jaar oude Antex HCG900 voeding vervangen door een Bequiet! Darkpower Pro 1200W.
Ik heb nu geen last meer van coil whine en heb ook geen last meer gehad van uitvallers, misschien komt dit nog maar ondertussen draai ik alweer 2 weken op de nieuwe voeding.

Heb jij ook een EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming?

Vraag & Aanbod