EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming

€ 379,-
Specificaties Max. 1,755GHz • GDDR6 • DP, DVI-D, HDMI - Bekijk alle specificaties

EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming Review

b0b1991 1 maart 2021, 133 views Product gekocht

EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming

Net voor de enorme prijs stijgingen deze kaart nog besteld. Draait icm een i3-9350K, 16GB 3200Mhz WoW op ultra met 144Hz 1080p. Perfecte kaart voor Full HD hoge FPS gaming dus. Soms is de kaart een tikje lawaaierig en de temperaturen lopen ook wel vrij hoog op.

Pluspunten

• Mooi design
  • Prima voor 1080p 144Hz gaming

Minpunten

• Word warm
  • Maakt vrij veel lawaai
  • Software soms wat onduidelijk

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Nog in de tijd bij Megekko voor een nette €319 gekocht aangezien mijn oude GTX1070 Founders edition na 4 jaar defect is geraakt aan Artifacts.
Netjes de volgende dag geleverd en ingebouwd.

De drivers even geüpdatet en alles werkte direct perfect. De kaart werkt in combinatie met Intel Core i3-9350k, 16GB 3200Mhz en een 500GB NVMe Samsung EVO 970 SSD.

Na het installeren van de drivers heb ik de EVGA software geïnstalleerd echter vind ik deze wat vreemd, als ik de fanspeed curve aanpas gebeurt er weinig.

De kaart draait overigens erg soepel, WoW op 1080p 144Hz loopt uiterst stabiel, nog niet echt andere spellen geprobeerd met de kaart, maar ik weet zeker dat de meeste spellen op 1080p prima zullen draaien!

Na enige tijd gamen merk ik wel dat de kaart wat lawaai gaat maken en toch wel warm word, loopt eigenlijk constant op zo'n 83graden, dit terwijl hij in een goede kast zit met voldoende airflow.
Ook met het bijwerken van de curve en max. temperatuur in de EVGA software lijkt hij na de PC opnieuw opstarten de vorige instellingen alweer vergeten te zijn.
Om deze reden laat ik de kaart ook gewoon mooi stock lopen, dan is hij maar iets lawaaieriger, zolang die maar goed presteert vind ik alles prima.

Heb jij ook een EVGA GeForce RTX 2060 KO Ultra Gaming?