Thermal Grizzly Kryonaut (5,55 gram / 1,5ml)

Specificaties koelpasta - Bekijk alle specificaties

Thermal Grizzly Kryonaut (5,55 gram / 1,5ml) Review

robertjanbout 26 februari 2021, laatste update op 26 februari 2021, 202 views Product gekocht

Thermal Grizzly Kryonaut (5,55 gram / 1,5ml)

Ik heb altijd witte industriële koelpasta gebruikt en was op zoek naar een iets beter alternatief. Die pasta was bijna vloeibaar, maar precies fijn om mee te werken. Ik was bang om stugge troep te krijgen die uithard, en na twijfelen deze gekocht.

Pluspunten

• Zeer goed smeerbaar
  • Plakt geweldig aan iedere processor
  • Geweldige koelprestaties

Minpunten

• Er is namaak in omloop
  • Mogelijk de levensduur, maar dat moet nog blijken

Koelvermogen Score: 5
Ik gebruik al langere tijd een oude Dell XPS 15 uit 2012. Een prima laptop voor deze tijd, maar het koelvermogen is verre van voldoende. Al eens van die industriële koelpasta aangebracht, geen idee wat de specs daarvan zijn. Temperaturen bleven nog steeds 80 graden met cpu volgas en 90+ met gpu er bij.

Zodoende eens gaan zoeken op koelpasta's en hoe makkelijk die aan te brengen zijn. Mijn voorkeur ging wel uit naar iets wat lang goed blijft, vanzelf dus de Arctic MX-4. Maar die geleid ongeveer 1/3 minder warmte t.o.v. deze, waar het me ten diepste om ging. Toch maar voor de kryonaut gegaan.

Toen ik hem besteld had pas op Tweakers gaan kijken (altijd doen VOOR aankoop...). Toen begon ik toch te denken dat ik een miskoop gedaan had. Allemaal slechte reviews...

Maar niets is minder waar! Ik kreeg goede egale pasta die goed aan te brengen is. Zowel voor laptop als desktop.

Qua temperaturen ben ik dik tevreden. Mijn laptop kwam in de eerste instantie 10 graden lager uit maar die liep toch op wegens beperkte koeling van de laptop zelf. Op mijn ryzen 3600 met Scythe Ninja 5 zag ik wel een goede 10°c lagere temperaturen (+-60°c op silent settings) en een idle temperatuur van 28°c na belasting.

Wat blijkt: er zijn neppe exemplaren in omloop. Ik heb mijn pasta bij megekko besteld. Waarschijnlijk moet je uitkijken bij Amazon en bol.com omdat daar malafide verkopers namaak aan kunnen bieden.

In ieder geval: laat je niet afschrikken door de slechte reviews en gebruik je gezonde verstand.

Heb jij ook een Thermal Grizzly Kryonaut (5,55 gram / 1,5ml)?