Specificaties Radiogestuurde muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G7 Laser Mouse Review

VASTA_zx 22 mei 2006, 1.878 views

Logitech G7 Laser Mouse

Pluspunten

• Vormgeving
  • In te stellen DPI
  • Bladerwieltje
  • 2 Accu's
  • Batterij-indicatie
  • Werkt op bijna elke ondergrond

Minpunten

De Logitech G7 is zo ongeveer de duurste muis verkrijgbaar. Ik heb hem nu enkele maanden in bezig en ben er zeer tevreden mee.

Ergonomie
Hij ligt prima in de hand. Je kan er voor kiezen om je hand er helemaal op te laten rusten of hem er iets af te houden. Beide houdingen voelen goed aan. Bij mijn vorige muis (een standaart Trust muis) kreeg ik wel eens last van mijn wijsvinger vanwege het scrollen. Dit is sinds de G7 verdwenen.

Functionaliteit
De functionaliteit is goed. Het is een draadloze lazer muis die heel precies werkt. De cursor beweegt net zo vloeiend door het beeld als een muis met draad. Je krijgt er 2 kleine accu's bij die elk zo'n 15 uur intensief te gebruiken zijn voordat je een melding krijgt dat je ze moet verwisselen. Dit gaat erg makkelijk, het is zelfs prima te doen tijdens gamen als je even wacht om te spawnen bijvoorbeeld. Met behulp van de batterijindicatie op de muis zelf kom je nooit voor verrassingen te staan.
Verder kun je de snelheid waarmee je cursor beweegd via 2 knoppen op de muis aanpassen. Je kan kiezen uit 400, 800 en 2000 DPI. Dit is natuurlijk erg handig tijdens gamen en grafische toepassingen.
Ook heb je nog 1 extra duimknop die je zelf kan instellen. Ik vind het jammer dat ze hier niet 2 knoppen hebben geplaatst.
En laten we de mogelijk om ook naar links en rechts te scrollen met het bladerwieltje niet vergeten. Erg handig!

Precisie
De muis geeft 5 keer vaker een signaal door aan de ontvanger dan een gemiddelde andere draadloze muis. Daarmee is hij dus erg precies. Verder zorgen de instelbare snelheden voor een perfecte preciesie.

Vormgeving
De muis is vrij groot, maar erg mooi. De kleuren zijn appart en de groene en oranje lampjes zijn erg leuk.

Bouwkwaliteit
Ook hier valt niet over te klagen.De muis is van kunststof gemaakt en voelt zeer stevig aan. Hij is ligt, krasbestendig en kan wel tegen een stootje (hij is al een paar keer gevallen maar heeft nog geen enkelle beschadeging opgelopen).

Drivers en onder- steuning
Deze krijg je er bij op cdtje en doen het prima. Je kan een aantal handige dingen instellen zoals bijvoorbeeld gameherkenning.

Ik heb de muis voor 80 euro gekocht en inmiddels is hij al voor 70 euro te krijgen. Het is een behoorlijke prijs voor een muisje, maar voor diegenen die een bijna perfecte gaming en allround muis zoeken is dit speeltje een goede keuze!

Ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik deze muis heb aangeschaft. Het is een supermuis!

Heb jij ook een Logitech G7 Laser Mouse?

Voor de mensen die de groene kleur echt vies vinden (net zoals ik) is er ook een special edition die helemaal zwart is. Ik heb hem zelf bij komplett besteld.
Drivers en onder- steuning

Kun je al een een andere driver krijgen hiervoor?
kheb deze muis zelf ook en ben er ook zeer tevreden over, doet het nu al een paar maanden erg goed :D
Heeft iemand ervaring met deze G7 en draadloos netwerk en mogelijke complicaties ivm zelfde golflengte??