Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs Review

nospam_Z 25 februari 2021, laatste update op 10 oktober 2021, 772 views Product gekocht

Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs

Deze m1 Macbook vervangt de macbook late 2013 die het 8 jaar fantastisch gedaan heeft. Dus eigenlijk blind weer een gekocht. Ook dit is weer een geweldige koop, supersnel, stevig, alles netjes geconverteerd. Heel blij

Pluspunten

• Macbook, voelt als premium
  • overzetten van alle gegevens
  • Snel, stil
  • touch id button
  • prachtscherm

Minpunten

• € maar dat is open deur
  • waar zijn de aansluitingen?

Hij is net een tikje kleiner en lichter dan de 8 jaar oude Late 2013 die vervangen wordt, Scherm is wel even groot, Technologisch een enorme vooruitgang, het is net of hij niets hoeft te doen, geen fan, geen warmte, alles loopt even soepeltjes.
Behalve dat lijkt ie precies op de oude macbook, wel apart na 8 jaar...
Tegenvaller is wel het aantal connectoren. Er zitten maar liefst 3 connectors op: een hoofdtelefoon, en twee USB-c, dat is het! Heb er direct 50 euro tegenaan gegooid voor een dock met 3 usb-A, een HDMI en een ethernetkabel aansluiting. Dat zijn toch wel vereisten nog hier...

Dan weer het positieve nieuws: de batterij: zo ongeveer 18 uur bij normaal werk, ongelofelijk.

Alle software werkt en ik ben nog geen issues tegengekomen met de M1.
Begin inmiddels ook te wennen aan de vingerafdruk scanner op de power button, dat is fijn, werkt net als op de iphone. Ook de touch bar , ja, gimmick, maar soms handig, geen must have wat mij betreft.

update per 2021-10-10:
Na Big sur 11.3 lijkt het OS nu ook stabiel, in het begin nog wel ethernet (smb) issues gehad, dit loopt nu stabiel. Het aantal ipad apps dat het doet groeit wel minder snel dan ik gehoopt had. Over de hardware nog steeds niets dan goeds.

Ik kreeg de vraag welk dock: een Ugreen CM218, (Ethernet, HDMI, 2x USB-A en een convertor USB-C naar USB-A)

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2020 M1, 16GB ram, 8-core GPU, 256GB ssd, Spacegrijs?

Ik kon niet langer wachten, batterij was helemaal op. En als je langer wacht, dan is er altijd wel iets nieuwers en mooiers, zo blijft het ..