Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel)

€ 423,50
Specificaties (HT)PC barebone met Intel Core i5-8259U - Bekijk alle specificaties

Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel) Review

Khaine 25 februari 2021, 783 views Product gekocht

Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel)

Relatief krachtige NUC. Geluidsarm en geweldig klein.

Pluspunten

• Stevige bouw
  • Klein en handig
  • Nette i5 8ste generatie
  • Bluetooth en Wifi ingebouwd
  • Geluidsarm

Minpunten

• Stofmagneet

Fantastische NUC in een bijzonder kleine behuizing. Ik heb de NUC in gebruik als Linux development machine en daar is hij uitermate geschikt voor. Een 8st generatie i5 komt ook anno 2021 nog vlot mee. Er is ruimte voor een M.2 schijf EN een SSD schijf erboven. Er kan maximaal 32 GB ram in maar ik heb er 16 in gedaan. Naast schijf en Ram hoef je niets meer te halen, alles zit erbij.

De form factor is echt minimaal en je kunt hem echt overal kwijt. Hij komt met een extra plate zodat je hem eventueel op de VESA mount van je monitor kan schroeven. Aangezien mijn monitor dat niet heeft kan ik hier niet over oordelen, maar de onderdelen ervoor voelen in ieder geval heel stevig aan.

De NUC is geluidsarm. Bij maximaal gebruik hoor je een beetje gezoem maar het wordt nooit luider dan mijn eigen toetsenbordgerammel. Het is dankzij de gebruikte materialen wel een echte stofvanger.

Mocht je geen grafisch spannende dingen willen doen maar wel vlot vooruit willen komen dan is dit een absolute aanrader.

NB: Dankzij de form factor is het natuurlijk niet mogelijk om heel veel aan dit ding te "tweaken". Vandaar dat de optie "inbouwmogelijkheden" leeg is gelaten.

Heb jij ook een Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel)?