Logitech LOGI HD Webcam C505 Review

CMD-Snake 23 februari 2021, 526 views Product gekocht

Logitech LOGI HD Webcam C505

De Logitech C505 is een eenvoudige plug-and-play webcam. Qua features is het een vrij kale camera: deze beschikt over een ingebouwde microfoon, een ledje wat brand als de camera actief is en het beeld is 720p. De Logitech C505 is prima voor gebruik met MS Teams of vergelijkbare tools.

Pluspunten

• Plug-and-play, vereist geen extra software om te werken
  • Werkt goed met MS Teams
  • Eenvoudige webcam zonder poespas

Minpunten

• Microfoon

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 3
Reden van aanschaf
Net als velen moest ik begin 2020 full-time gaan thuiswerken en verliepen alle vergaderingen via MS Teams. Daarom moest ik op zoek naar een (redelijk geprijsde) webcam, in die zoektocht kwam ik uit bij deze Logitech C505. Met de behoorlijke inflatie van webcam prijzen was deze nog het redelijkste qua prijsstelling, ik had weinig behoefte aan extra features als filters en de resolutie van 720p volstaat prima in MS Teams. Resoluties van 1080p of meer voegen weinig meerwaarde toe aan een MS Teams vergadering, je gesprekspartners zullen het in elk geval niet merken.

Gebruiksgemak
Ik gebruik deze webcam in combinatie met Windows 10 en MS Teams. Het is allemaal plug-and-play en werkt meteen, je hoeft geen extra software te installeren voor extra features want die zijn er toch niet. Ik gebruik de webcam nu al flink wat maanden en heb er geen problemen mee. Het voetje van de webcam is prima om deze stabiel op iets als je monitor te plaatsen.

Features
Dit is een hele kale camera. De resolutie van het beeld is 720p met 30 frames per seconde, verder is er geen extra software bijgeleverd zoals bij luxere Logitech webcams. De camera verbind je met de computer middels een USB A stekker, met als maximale standaard USB 2.0. De camera heeft geen privacy schuifje zoals sommige meer high-end webcams, dus die zal je er zelf op moeten plakken indien je dat wil of alternatief de camera loshalen.

Deze camera beschikt over een ingebouwde microfoon, maar de geluidskwaliteit is slecht. De camera zit ongeveer ~1 meter van mij af als ik werk, maar de keer dat ik de microfoon probeerde was ik slecht te verstaan voor mijn gesprekspartners. Het geluid klonk erg blikkerig en ver weg. Ik gebruik zelf een headset voor vergaderingen, dus de slechte kwaliteit van de microfoon is verder niet zo'n probleem. Mocht je de ingebouwde microfoon willen gebruiken dan is dit wel iets om over na te denken.

Zoek je een eenvoudige webcam voor MS Teams of vergelijkbare pakketten, dan is dit een prima webcam die doet wat die moet doen. Als je meer eisen hebt qua features of de resolutie van het beeld er toe doet dan kan je beter verder zoeken.

Heb jij ook een Logitech LOGI HD Webcam C505?