1 review

Denver DSB-2010

€ 31,49
Specificaties Soundbar - Bekijk alle specificaties

Denver DSB-2010 Review

Disaster-Master 23 februari 2021, laatste update op 5 maart 2021, 393 views Product gekocht

Denver DSB-2010

Zie uitgebreid.

Pluspunten

• Mooi compact ontwerp
  • Voelt solide aan
  • Helder geluid

Minpunten

• Krasgevoelig
  • Opstart / afschakel geluid
  • Weinig bass
  • Equalizer presets doen niks?

Geluidskwaliteit Score: 3
De speaker is naar mijn idee prima voor onder een (aan de muur hangende) monitor en daar had ik hem ook voor gekocht. Hij ziet er netjes uit, voelt degelijk aan omdat er toch wat gewicht aan zit. De kunststof hoogglans behuizing oogt chique. Het geluid is oké. Dat kan uiteraard beter maar dan moet je ook gewoon dieper in de portemonnee graaien. Het geluid is best helder, alleen de bass ontbreekt. Er zitten diverse verloop/aansluit kabels bij en uiteraard kun je je TV of telefoon etc via Bluetooth aansluiten.

Maar ik heb helaas wat min punten te melden over deze speaker.

Er zitten 6 equalizer presets in, maar iig op de line-in merkte ik 0,0 verschil. Er veranderde niets in het geluid. Wellicht werken de presets wel met een bluetooth verbinding, geen idee, ik heb de bluetooth niet geprobeerd.

De afstandsbediening (IR) werkt prima en daar reageert de speaker direct op. Dat geld niet voor de toetsen aan de rechterkant. Kort indrukken op de toetsen resulteert in niets. Je moet ze een seconde ingedrukt houden voordat de speaker reageert op harder/zachter/mute met als gevolg dat de speaker meteen meerdere niveaus harder of zachter gaat. Even dus een paar keer drukken achter elkaar om het volume wat te verlagen gaat dus niet. Dan moet je de afstandsbediening gebruiken. Dat is wat omslachtig als je de soundbar pal voor je onder de monitor heb staan.

Wat ik vreselijk irritant vindt is een in- én afschakelgeluid van de speaker.
En dat geluid is best hard. Te hard om bijvoorbeeld om 1 uur ‘s nachts even de speaker aan te zetten in een muisstil huis. Een lichte slaper in een kamer verder zou daar best wakker van kunnen worden.

Dat in/afschakelgeluid is ook niet gelinkt aan het ingestelde volume (de speaker onthoud overigens bij aan en uitschakelen het laatst gebruikte volume en de laatst gebruikte input). Dus eerst op volume 0 of mute zetten heeft geen effect voor het in/afschakelgeluid. Echt heel hinderlijk. Voor mij de reden geweest om de speaker te retourneren. En als klap op de vuurpijl was de behuizing, spiksplinternieuw uit de doos, op 2 plaatsen heel licht beschadigd. Moet tijdens productie gebeurd zijn. De speaker zit dermate goed verpakt dat dit niet door transport kan komen.

Heb jij ook een Denver DSB-2010?

Ik heb nu net deze soundbar geinstalleerd maar ik erger me nu al aan de LEDS die altijd aanstaan. Is daar een trucje voor om deze uit te schakelen?

Alvast bedankt!