Specificaties 2,6" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson Xperia X10 mini Zwart Review

Extrema 11 augustus 2010, 1.806 views

Sony Ericsson Xperia X10 mini Zwart

Pluspunten

• Snel.
  • Mooi Ontwerp.
  • Uitstekende foto en video kwaliteit (na update naar 2.1 zelfs HD 720P)
  • Comfortabel
  • uitstekende geluidskwaliteit.
  • Scherm is prima.

Minpunten

• Word geleverd met android 1.6. (word wel geŁpdatet naar 2.1)
  • Camera crasht soms (android 1.6 probleem)

hier een korte review en wanneer mogelijk (tijdskwestie) zal ik hem uitbreiden.

Ik heb de X10 Mini aangeschaft nadat mijn HTC Hero lcd scherm kapot was gegaan. (nieuw scherm onderweg) deze doet het perfect maar met barsten in het scherm voelt ,t niet meer ok er mee te werken totdat deze hersteld is :P

De Algemene indruk is goed te noemen. De X10 Mini ligt erg lekker in de hand werkt snel is mooi ontworpen en bied vele functies. Op het gebied van connectiviteit , Multimediale en productiviteits gebied.
Het kleinere scherm is wel even wennen, maar ik stoor mij er persoonlijk niet echt aan.

Ik was de HTC Hero gewend maar toch is het surfen prettig te noemen. Ook het typen van een sms is uitstekend vind ik. Weleens waar moet het gedaan worden met een software matige board, maar door de T9 functie en de zeer goede gevoeligheid van het scherm en grote van de toetsen gaat dat rap en uitstekend.

Enige min punt is dat hij uitgeleverd word met android 1.6 welke gelukkig wel deze of volgende maand word geupdate naar de Froyo versie van android 2.1. Deze laatste kende ik al van mijn Hero. Wanneer deze OTA (over the Air) word verspreid zal ik echter de update niet installeren totdat de 2.1 versie op XDA http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=723 is ge-root.

Op het moment heb ik mijn X10 mini ook al ge-root en ik werk nou eenmaal liever met dergelijke versies omdat onnodige meegeleverde programma's er uit zijn en veel gebruikte programma's zijn toegevoegd inclusief optimalisaties die het allemaal nog fijner laten werken. Standaard heeft de android 2.1 versie al erg veel verbeteringen aan boord waardoor de X10 Mini gegarandeerd beter en fijner zal zijn dat dat hij (vind ik dan) nu al is.

Over de prijs kan ik duidelijk zijn. In Nederland vond ik hem te duur. Dus ik heb heb nieuw en simlockvrij via een Amerikaan in MaleisiŽ laten komen (E-BAY) Telefoon koste mij § 179 en verzend kosten § 38. wat § 217 was ten opzicht van § 308 in Nederland destijds. De prijs waarvoor je hem nu in Nederland kan krijgen volgens de price watch. Maakt de X10 Mini overigens meer dan zijn geld waard.

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia X10 mini Zwart?

software matige board
Wil je hiermee zeggen dat er matige board software geleverd wordt, of dat het toetsenbord softwarematig is? Ik vermoed dat je softwarematig zonder spatie bedoeld.
Als je dan toch met termen gaat gooien, Android 2.1 draagt de naam Eclair
Froyo is versie 2.2...