LG 34WN750-B Zwart

€ 359,-
Specificaties 34" • 3440x1440 • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG 34WN750-B Zwart Review

MoniqueMaxNewbie 21 februari 2021, 352 views Product geleend

LG 34WN750-B Zwart

De LG UltraWide 34WN750 monitor mocht ik namens Reviewclub NL een aantal weken testen. Kortgezegd was het een feestje.

Pluspunten

• Geen vermoeide ogen na 1 dag werken
  • Stevige en stabiele voet
  • Geluid

Minpunten

• Kabels zijn aan de korte kant (140cm)
  • Verstellen van scherm lukt niet
  • Geen handleiding

De installatie is erg makkelijk want je hoeft alleen maar de voet en monitor met een simpel maar stevig kliksysteem met elkaar te verbinden. Daarna nog even de voedingskabel en de HDMI-kabel aansluiten en je kan aan de slag. De kabels zijn met 140cm voor mij iets aan de korte kant.

Je hebt vijf instellingen om de basiskleuren van het scherm in te stellen. Vier hiervan zijn vooraf geprogrammeerd zoals bijvoorbeeld een instellingen waarbij koele of juist warme tonen de kleuren van het scherm bepalen. De vijfde optie kun je helemaal naar eigen wens instellen. Met de joystick aan de onderkant van het scherm kun je met een paar klikken bij deze instellingen komen.

Ik ervaar veel gemak van het feit dat ik verschillende applicaties naast elkaar kan hebben geopend en met elkaar kan vergelijken. Ik gebruik de monitor dan ook vooral zakelijk. Op de achtergrond heb ik dan wel iets van muziek aan en het mooie geluid uit de speakers van de monitor heeft mij positief verrast.

Wat mij niet is gelukt, is het in hoogte verstellen of kantelen van het scherm. Dat zou moeten kunnen maar ik doe of iets fout of het is te zwaar voor mij. Met gemak kan ik echter een dag achter de monitor werken zonder vermoeide ogen te krijgen.

De monitor vind ik, maar dat is persoonlijk, ook erg mooi: een sierlijke voet en alles in mooi mat-zwart afgewerkt. Ondanks mijn houten tafel van ongelijke planken staat de monitor als een huis. Natuurlijk is niet alles graag zoals je het zelf zou hebben bedacht maar het is een monitor die ik zeker aanraad voor office-applicaties, video’s kijken en om als amateur foto’s te bewerken.

Heb jij ook een LG 34WN750-B Zwart?