1 review

Iiyama ProLite XU2493HSU-B1 Zwart

€ 169,-
Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite XU2493HSU-B1 Zwart Review

sanscorp 21 februari 2021, 192 views Product gekocht

Iiyama ProLite XU2493HSU-B1 Zwart

Prima budget scherm ter vervanging van een zeer oud scherm.

Pluspunten

• Diverse aansluitmogelijkheden
  • Kijkhoek prima
  • IPS scherm

Minpunten

• Voet oogt zeer goedkoop, zelf niet gebruikt
  • Grote sprongen in brightness
  • Onhandige plek voor knoppen.

Ik zocht een budget scherm ter vervanging vanneen defecte en hele oude monitor.

Met 129 euro is het niet de goedkoopste maar voor mijn doel/gebruik meer dan genoeg.

Ik heb het scherm gekalibreerd met de Spyder X Elite en krijg 96% RGB dekking.

De backlight is niet ideaal en maakt vrij grote sprongen, maar ik kan binnen de door Spyder opgegeven helderheid komen. Kijkhoek is voldoende voor een dual 24" setup.

De voet ziet er vrij simpel en zwak uit, hier hangt hij echter aan een arm en de VESA mount is dus in gebruik.

De knoppen zitten aan de rechter achterzijde en dat maakt een opstelling als linker scherm meteen zeer onhandig. Instellingen in het menu moet je ook "blind" door. Gelukkig hoef je dat niet vaak te doen.

Mede dankzij de prijs heb ik geen spijt van de aanschaf en zodra het budget het toe laat komt er nog een iets mooier (kleurweergave/kijkhoek) scherm bij en blijf ik deze met plezier als 2e monitor gebruiken.

Heb jij ook een Iiyama ProLite XU2493HSU-B1 Zwart?