Reflecta ProScan 10T

Specificaties Res. horizontaal: 10.000dpi - Bekijk alle specificaties

Reflecta ProScan 10T Review

Frits2021 21 februari 2021, 44 views Product gekocht

Reflecta ProScan 10T

Werkt niet met Macbook Pro. Wel op Windows 10 machine.

Pluspunten

• goede kwaliteit scans

Minpunten

• Werkt niet met Macbook Pro
  • Zelf software kopen

Features Score: 3
Snelheid zwart Score: 3
Snelheid kleur Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
De scanner wordt geleverd met software van Cyberview. Volgens fora is dat niet de beste, en kan je beter Vuescan gebruiken. Ik heb de scanner willen gebruiken met mijn Macbook Pro, maar kreeg de melding dat het stroomverbruik op de USB te hoog was. Vreemd, omdat de scanner zelf gevoed wordt. Andere USB poort geprobeerd... geen resultaat.
Heb het geprobeerd op de Macbook Air van mijn vrouw: zelfde probleem.
Dit heb ik getest met zowel Cyberview als Vuescan.

Toen ik de scanner aansloot op de Windows 10 Machine van mijn werk, werkte hij direct probleemloos. Zowel met Cyberview als Vuescan.
Voor mij geen optie om dit te blijven doen, omdat ik die machine niet voor prive mag en wil gebruiken. Bovendien: dit apparaat moet toch gewoon op Apple werken?

In eerste instantie contact gezocht met Vendor, waar ik hem gekocht heb. Dat viel tegen. Ik kreeg letterlijk dit antwoord: "try powered USB". Geen goedemorgen, geen 'wat jammer dat je een probleem ervaart'. Dat is zo een paar keer heen en weer gegaan. Mijn conclusie is dat ik het van die organisatie geen support hoef te verwachten.

Toen rechtstreeks naar Reflecta, de maker van de scanner. De eerste reactie was hoopvol: ik kreeg een nette mail met een link voor 'de juiste sofware'.
Dat bleek dezelfde Cyberview software te zijn als al was meegeleverd. Helaas.
Ik heb gereageerd dat dit het probleem niet oploste. Heb weer uitgebreid het probleem beschreven, screenshots mee gestuurd van de meldingen die ik krijg. Geen reactie meer.

Op basis van het beetje ervaring wat ik met de scanner heb op de Windows is het een prima scanner die doet wat hij moet doen. Hij scant niet snel, je moet de negatieven zelf steeds doorschuiven, maar dat was ook vooraf bekend. Je kunt ervoor kiezen om het merk negatief in te stellen, wat de kleurweergave direct verbetert: toch is nabewerking altijd nodig. Stof reductie werkt ronduit goed.

Voor mij is het feit dat de scanner niet werkt op mijn Macbook Pro toch een reden om hem als slecht te beoordelen. Ik wil nog openstaan voor de gedachte dat ik iets fout doe... maar dan had wat hulp van de verkoper of fabrikant netjes geweest. Voor een apparaat in deze prijsklasse kan je niet veel als de ontvangende partij niet eens de moeite neemt inhoudelijk te antwoorden.

Ik zit nu in een vervelende mailwisseling om het apparaat terug te sturen.

Goed apparaat, maar als je met Apple werkt: niet kopen! Weggegooid geld.

Heb jij ook een Reflecta ProScan 10T?