Atag One Thermostaat Review

martino_xl1978 19 februari 2021, laatste update op 19 februari 2021, 286 views Product gekocht

Atag One Thermostaat

Zeer slechte ervaring. Tweemaal zelfs. Nooit meer een Atag thermostaat voor mij

Pluspunten

• Redelijk design

Minpunten

• Niet betrouwbaar
  • Slechte wifi verbinding
  • Niet duurzaam
  • Slechte service Atag

Kwaliteit Score: 2
De Atag One aangeschaft direct toen ik in mijn nieuwe ketel aanschafte in 2016. Installateur in de straat is Atag dealer, keus was snel gemaakt. De ketel zelf, prima. De Atag One thermostaat, helaas. Niet dus. In eerste instantie werkte de thermostaat prima en naar behoren. Dit is mijn eerste slimme thermostaat, dus geen ervaring met andere thermostaten.

Na ca. 1,5 de eeste problemen. The One zelf reageert niet meer en is niet meer te bedienen. Bij nader onderzoek blijkt de accu 2x zo dik te zijn geworden! Installateur gebeld en deze heeft gratis een niewe geplaatst. Bij deze alle lof voor hen, geweldige service! In tegenstelling tot Atag.

Inmiddels nog geen jaar verder, geen verbinding meer via de app. "Uw Atag One is onbereikbaar". Gereset, wifi (die het voorheen gewoon deed) meerdere malen opnieuw ingesteld, kanalen aangepast, B/G protectie aan en uit etc. Totaal willekeurig werkte de verbinding dan af en toe, meestal niet. Of even wel en daarna....niet. Gemaild met Atag. Na 3 dagen nul reactie. Wellicht wat ongeduldig, maar inmiddels wel klaar met dit prutsding. Ik heb een "slimme" thermostaat gekozen om te kunnen bedienen op afstand. Helaas lukt dat nu niet (meer).

Conclusie, vertouwen in Atag compleet weg. In het bijzonder in de Atag One. Dus inmiddels een Tado V3+ gekocht, vanwege de goede recensies. Ik ben benieuwd...

Ik heb aangegeven dat de prijs waardeloos is. Heel eerlijk, geen idee wat ik er in 2016 voor betaald heb. Zat toen in de prijs bij de ketel. Echter, iedere euro voor deze thermostaat is er een teveel.

Heb jij ook een Atag One Thermostaat?

Vraag & Aanbod

Hi Martimo,

Dat is wel balen idd. Maar ik moet zeggen dat ik deze ook heb al jaren en 0 problemen.
Maar service ATAG is dan niet oké. Denk toch dat je een "maandag" model te pakken hebt gehad.

Die Tado ziet er ook vet uit! Succes daarmee :)