Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart)

€ 108,99
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart) Review

iTouch 20 februari 2021, 3.441 views Product gekregen

Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart)

Samsung heeft eindelijk bluetooth oortje uitgebracht met Active Noise Cancelling (ANC).Maar zijn deze het waard voor de huidige prijs van €229, en wat nou als je al de Galaxy Buds + hebt. Is het waard om de upgrade te maken? Lees het in de volledige review.

Pluspunten

• ANC
  • Geluidskwaliteit
  • Batterijen

Minpunten

• Comfort mag beter

Samsung – Galaxy Buds Pro

Samsung heeft eindelijk bluetooth oortje uitgebracht met Active Noise Cancelling (ANC). Maar zijn deze het waard voor de huidige prijs van E229, en wat nou als je al de Galaxy Buds + hebt. Is het waard om de upgrade te maken?

Grootte
De oortjes zijn wat groter dan zijn voorganger. Wat in eerste instantie niet heel erg is. Het brengt wel een aantal nadelen met zich mee. De oortjes zijn niet perse zwaarder beide wegen 6.3 gram. Toch vind ik door de grootte van de oortjes dat deze merkbaarder zijn wanneer ze voor een langere tijd gedragen worden. Ondank de grotere vormfactor zitten er kleinere batterijen in. Wat ons brengt tot het volgende onderwerp.

Batterijen
De batterijen van de pro variant zijn kleiner dan die van de Buds +. De Galaxy Buds Pro heeft een batterij capaciteit van 61 mAh per oortje. De Buds + hebben een capaciteit van 85 mAh. Wat zich weer vertaald naar minder gebruiksduur. De pro gaan 5 tot 8 uur mee op 1 lading. (dit is afhankelijk van ANC) de Buds + gaan maximaal 11 uur mee. Wel heeft de Buds Pro een grotere case waardoor je dus meer capaciteit met je mee draagt. Als we de case battery mogen mee rekenen gaat de Buds Pro tussen de 18-28 uur mee. (afhankelijk van ANC). De Buds + gaat max 22 uur mee.
ANC
ANC is naar mijn mening het grootste verschil tussen de twee oortjes. Ondanks dat dit ervoor zorgt dat de batterijen sneller leeg gaan. Is het toch een functie welke ik nooit uitzet. Ik ben persoonlijk erg blij met de ANC in deze oortjes. Het leuke eraan is dat, mocht je iemand zijn die niet zijn oortjes afdoet wanneer je met iemand praat, de ANC automatische over schakelt naar Ambient Mode. Wanneer de oortjes detecteren dat je met iemand praat. In dit geval wordt de muziek welke je aan het luisteren bent ook zachter gezet. Na dat de conversatie voorbij is wordt de muziek weer terug gezet naar de originele volume en wordt ANC weer geactiveerd.
Ambient Mode
Ambient Mode zorgt ervoor dat je de omgevingsgeluid blijft horen terwijl je de oortjes gebruikt. Dit is natuurlijk een functie welke we al kennen van de Galaxy Buds +. Je kunt in de menu de Ambient sound harder of zachter zetten. Ik ben persoonlijk erg benieuwd of dit toegevoegde waarde zou kunnen hebben voor mensen die slecht horden zijn. Dus mocht je hier ervaring mee hebben, laat het me dan weten in de reacties hieronder.
Geluidskwaliteit:
Wat betreft de kwaliteit ervaar ik persoonlijk erg veel verschil tussen de Buds Pro en de Buds +. Waarschijnlijk komt dit door het formaat, welke ervoor zorgt dat hier een wat grootere woofer in zit. De Buds Pro bevatten 2 way speakers met een Woofer van 11mm en een Tweeter van 6.5mm. Het verschil in kwaliteit is vooral te merken bij het luistern naar Spotify.

Comfort
Ik vind de Buds + toch net wat comfortabeler dan de Buds Pro. Vooral als ik achter mijn computer aan het werk ben. Ondanks dat beide erg licht zijn. Zitten de Buds + wat beter in mijn oor. Na een lange werk dag is dit zeker te merken.
Sneltoetsen
De sneltoetsen zijn vooralsnog gelijk gebleven. Het enige verschil is dat je bij de Buds + extra touch bediening hebt. Ik heb bijvoorbeeld wanneer ik de zijkant van de linker oortje aan tik de volume omlaag gaat, en bij de rechtste gaat het volume juist omhoog. Helaas is de functie om de zijkant aan te tikken bij de Buds Pro niet aanwezig. Wel kan je nog steeds gewoon gebruik maken van de snel toetsen op de bovenkant van de oortjes. Dit betekent in de praktijk dat je 2 sneltoetsen minder hebt.
Hebben of niet hebben
Ik ben erg gewend aan het gemak dat het met zich meebrengt. Zeker als je altijd oortjes met draad hebt gebruikt. Geen draadjes meer die hebben liggen worstelen in je broek zak. Geen gezeik met verbinding. Het feit dat de video/muziek automatische pauzeert bij het afdoen van je oortjes. Het zijn allemaal kleine dingen die de dag wat makkelijker maken.

Persoonlijk gebruik ik de Buds Pro als ik naar buiten ga, vooral door de ANC. Op werk gebruik ik liever mijn Buds +. Deze zitten nou eenmaal wat lekkerder in mijn oren. Beide oortjes blijven goed in je oor zitten ook als je gaat joggen, maar de Buds + hebben mijn voorkeur wegens comfort.
Uiteindelijk hangt het er sterk van af wat je wilt van je oortjes. Ook speelt prijs natuurlijk een groter rol. In de advies prijs schelen de oortjes 80 euro. Momenteel heeft Samsung een actie op de Buds + wat het verschil zelfs naar 140 euro brengt. Als ik beide oortjes niet zou hebben en ik een keuze moest maken. Had ik, vooral met het prijs verschil van vandaag, zeker voor de Buds + gekozen.

Maar gelukkig heeft Samsung deze oortjes cadeau gegeven en hoef ik niet te kiezen.

Ik probeer mijn reviews altijd kort te houden, omdat de specs toch voor iedereen beschikbaar zijn wil ik het ook zo min mogelijk hierover hebben. Verder heb ik nog een commentless unboxing video voor de gene die graag het product beter wilt bekijken. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust hieronder.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Bedankt voor de review, leest lekker weg. Niet te lang, niet te kort. Over het stukje comfort: heb je daar ook de andere maten opzetstukjes gebruikt om te zien of dat lekkerder zat?

Ik zit momenteel dus met de Buds+ en vroeg me af of upgraden het dan wel waard is. Met hardlopen gebruik ik de Galaxy Watch Active2 i.c.m. de buds+ en ik erger mij helemaal dood aan het feit dat bijna geen enkel nummer wat ik luister zonder gestotter gaat. Ik heb geen idee waar het aan ligt. De oordoppen? De watch? Spotify? Het simultaan gebruiken van spotify + strava? Omdat ik met mijn Note9 ook gestotter ervaar met de buds+ (in iets mindere mate) vermoed ik dat het aan de oordoppen ligt.

Dus nu de vraag: Heb jij ook met 1 van beide sets hetzelfde ervaren als hierboven beschreven? En zijn de pro's beter op die vlak?
Ik heb alle maten opzetstukjes geprobeerd.

De buds + vind ik toch net wat fijner om een hele werkdag in te hebben. Dit betekend overigens niet dat de pro niet comfortabel is. Eerlijk gezegd, nu we een week verder zijn, merk ik toch dat mijn keuze eerder op de pro variant valt. Voornamelijk door ANC.

Het joggen heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd. Wel kan ik je vertellen dat beide varianten goed in de oor blijven. (Getest door wat rond te rennen en te springen)

Dat stukje over het stotteren heb ik zelf (nog) niet ervaren. Dus helaas kan ik daar niks over kwijt. Probeer het anders met een ander device zoals een laptop/tablet/andere telefoon, o.i.d.. Als je het blijft ervaren kan je het misschien omruilen mits het nog onder garantie valt.
Ik heb na het 'verdrinken' van de Buds+ ook gekozen voor de Buds Pro en vond het draagcomfort minder dan de Buds+.
Kreeg daarna een setje Buds 2 en die zitten wel net zo lekker als de Buds+ met bijna dezelfde opties.
Met ANC en de 'loudness' stand, maar helaas zonder IP67 ..

[Reactie gewijzigd door emmerx op 3 mei 2022 16:47]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.