1 review

Jonsbo C2 Zwart

€ 47,56
Specificaties Small form factor • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Jonsbo C2 Zwart Review

PROximity 19 februari 2021, laatste update op 8 maart 2021, 627 views Product gekocht

Jonsbo C2 Zwart

Leuk mini ITX/Mini ATX kastje. Zeer goede value for money (37,50) en 1 van de weinige kasten die zowel compact is, als ruimte biedt aan 3 PCI sloten, met wat gekunstel 2x HDD of 2x SSD, een full ATX voeding en een full-size dual fan GPU van 220mm.

Pluspunten

• Geweldig klein
  • Strak design
  • full atx/gpu/3x pci en 2x hdd/sdd

Minpunten

• Geen case fans inclusief

Ik was opzoek naar een goedkope upgrade van mijn oude, full ATX 2012 build. Wilde een budget pc build in een mini casing, voor de leuk en omdat het mooier oogt. Airflow vind ik irrelevant, aangezien de 65W i5-10400f weinig warmte produceert.

Nadat ik bijna de Kolink Satellite had besteld, maar zag dat die maar ruimte heeft voor 2 pci sloten, net als de Cooler Master Elite 110 en de Sharkoon Shark Zone C10 kreeg ik de Jonsbo C2 op het oog. Online youtube build filmpje heeft me over de streep gehaald.
In de pricewatch staat alleen de zilvere uitvoering, terwijl zo bleek, op de website van SI Computers ze ook de zwarte uitvoering verkopen. Nog liever had ik de witte gehad, maar ik wilde niet wachten op Ali Express :)

Helaas geen foto's gemaakt tijdens de build, maar ik zal mijn bevindingen hier noteren, en voel je vrij om vragen te stellen.
Het is een dunne aluminium, geborstelde behuizing, die gemakkelijk open gaat, geen scherpe randen heeft. Afwerking is netjes, wel ontbreekt een casefan. Er zitten voldoende schroefjes en risertjes bij voor je mobo. Ook is er een USB 3.0 en een USB 2.0 front aansluiting aan boord.

Volgordelijkheid van inbouwen in dit soort mini pc cases is van belang. Eerste het Mobo helemaal volprikken, dan pcie slots, dan hdd/ssd, dan voeding.

Kast lijkt vooralsnog redelijk krasvast. Na een week en toch heel wat verplaatsen van de kast nog een smetteloze behuizing. Ben zeker tevreden over de kwaliteit en uitstraling.

Kijk vooral naar de foto's of dit voor jou gaat passen. Mijn advies is om wel een modulaire voeding te kopen en niet die 2 tientjes te besparen, dit scheelt ruimte en dus airflow.

Ik heb hier zelf geen moeite mee, helemaal gezien de lichte componenten die gebruikt zijn (65w 10400f), zonder overclock. Overigens is er voldoende ventilatie ruimte tussen CPU / Voeding en de outlet voor de GPU. Afgebeeld vind je een foto met de ruimte tussen de boxed cooler die tegenover de voeding is geplaatst. Dit is zo'n 5cm.
Vwb airflow. Ik heb assassins creed odyssey op high een uurtje gedraaid en kom met zowel CPU als GPU (redelijk balanced in deze settings) niet boven de 60 graden uit.

Punt van aandacht, zorg dat de GPU max 220mm is. Die van mij is 223mm en ik heb hem letterlijk in de case moeten proppen. Die 3 mm wilde de behuizing wel meebuigen, maar dat is redelijk onverantwoord.

Systeem is erg stil, zelfs met stock fan en met een mini budget. Tijdens het gamen hoor je hem wel, maar niet vervelend. Wat zit er in:

41e Voeding: Cooler Master MWE 450
133e CPU: Intel Core i5-10400F Boxed
74e G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS 16GB DDR4
59e Mobo: Gigabyte H410M S2H (Micro atx mobo)
100e GPU: 2e hands Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G

(uit vorige build) Wifi: Pci ASUS PCE-AC68
(uit vorige build) SSD: Samsung evo 512gb
(uit vorige build) HDD: 1TB 7200rpm WD Green

Voor 407euro echt een prima game pc'tje. De GPU gaan we nog wel eens upgraden en het voelt rete snel aan vergeleken mijn oude i5-3570K.

Als je nog vragen hebt beantwoord ik die graag.

Heb jij ook een Jonsbo C2 Zwart?

Mooie Review! Bedankt! Heb je misschien ook een foto hoe groot hij is als hij op een tafel bij een monitor, of bij de tv als mini pc ofzo staat? Is het zeg maar formaat subwoofer? Of toch wel wat groter? Vind ik altijd moeilijk in te schatten 😅
Foto bijgevoegd van m'n werkplek met de kast naast een 23" scherm (Dell P2314H) en een 15" laptop :)
Top! Dank je wel! 😊
Bedankt voor de review. Kan ie ook op z'n kant, of moet je dan de pootjes eraf slopen?