eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

El_Scorpione 18 februari 2021, laatste update op 30 augustus 2021, 2.247 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Goede beelkwaliteit, eenvoudig te installeren en goede support. Goed product!

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Geen abonnement nodig voor opslag
  • Eenvoudig te installeren
  • Goede support
  • Aan te sluiten op bestaande deurbel
  • Uitbreidbaar met extra camera's

Minpunten

• Bel is vrij fors

Kwaliteit Score: 5
Na lang wikken en wegen tussen een Nest Hello, Ring of Eufy uiteindelijk gekozen voor de Eufy. Het niet noodzakelijk zijn van een abonnement om de beelden op te slaan, gaf uiteindelijk de doorslag.

Wat meteen opvalt is de degelijke verpakking. Een mooie doos waarin alle onderdelen netjes en afzonderlijk zijn verpakt. Als eerste kom je de handleiding tegen. Vervolgens de deurbel en de homebase. Daarna een doosje met installatiemateriaal en kabels. Op ieder zakje is een sticker geplakt met een verwijzing naar de paragraaf in de installatiehandleiding. Daar is duidelijk over nagedacht.

De installatie zelf is heel eenvoudig. Je volgt de stappen in de handleiding en meer hoef je niet te doen. Ik heb de deurbel op de bestaande bedrading van mijn oude deurbel aangesloten. Dat werkt prima. Mijn beltrafo is een wat ouder model van 8 volt, maar de bel wordt er gewoon door gevoed. De oude deurbel moet wel aangekoppeld blijven, anders krijgt de Eufy geen stroom. Ik wilde de oude deurbel (zo'n ring ring ding) niet gebruiken, maar daar is een oplossing voor. Je kunt de deurbel zo instellen dat hij je oude deurbel niet aanstuurt, maar alleen de voeding gebruikt. Ook daar is over nagedacht.

De bewegingsdetectie werkt prima. Je kunt een zone instellen die de bel in de gaten houdt. Zo kan ik voorkomen dat verkeer op de weg voor mijn huis wordt gedetecteerd. Handig.

De beeldkwaliteit is goed. Ook in de nacht. Ik had eerst last van lens flare, maar dat kwam omdat de bel een stukje muur zag. Met de bijgeleverde wig is dat opgelost.

Een groot voordeel is dus dat je geen abonnement nodig hebt om de beelden lokaal op te slaan. Daar is de homebase voor bedoeld. De 16GB opslag capaciteit is wellicht wat krap. Die homebase kun je ook gebruiken als "gong" zodat je de bel ook hoort zonder telefoon.

Meldingen bij aanbellen komen erg snel binnen. Ook praten tegen je bezoeker werkt prima.

Via de app heb je heel veel instelmogelijkheden. Veel ringtones, allerlei opties. Top.

Support is ook goed geregeld. Ze reageren erg snel op vragen.

Enige minpunt is dat de bel vrij fors is. Maar ik kan daar niet wakker van liggen.

Ik vind dit echt een top product.

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

Kan de Homebase ook via wifi werken, of uitsluitend via vaste verbinding met modem?
Ik zie in de App ook een optie staan om hem via WiFi te verbinden. Maar ik vermoed dat je voor de initiele setup wel een vaste kabel nodig hebt. In mijn geval zit de Homebase via een TP Link Deco M5 satelliet verbonden aan mijn netwerk.

[Reactie gewijzigd door El_Scorpione op 19 februari 2021 15:53]

Kunt u mij misschien vertellen hoe u de koppeling met HomeKit voor elkaar hebt gekregen?? Want lukt ons echt niet.. :(
Ik heb hem nog niet op HomeKit aangesloten. Dat staat nog op mijn ToDo lijst.
Ahhh ok.. omdat ik het echt niet voor elkaar krijg.. en her en der ook lees dat het niet mogelijk is..
Ik ga het binnenkort proberen.
Is er inmiddels al progressie in het koppelen met HomeKit?
Heel recentelijk de Eufy cams aangeschaft. Werken écht goed en werken netjes met HomeKit. Nadeel 2-weg audio gaat niet via HomeKit...

Heb nu de Netatmo deurbel, die is geen stuiver waard, maar werkt met HomeKit.

Hopelijk lukt het je met de Eufy deurbel, dan verwissel ik meteen...
Ik heb besloten om HomeKit niet te gebruiken. 2-weg audio is niet mogelijk en bovendien wil ik geen iPad of Apple TV als bridge.
Bel heeft geen homekit support en is niet zeker dat die het gaat krijgen, ik had ‘m mede door deze review gekocht.

Wil je de review aanpassen?
Ik heb hem aangepast. Wel vreemd van Homekit. Ik ga daar toch een keer naar kijken
Ik heb de goedkopere versie 1080p versie gekocht. Deze heeft een kleinere gong en is een stuk goedkoper maar heeft veelal dzelfde functies. Hij kost op Amazon regelmatig onder de 100 euro! Een aanrader!