Nest Protect V2 Battery

€ 86,77
Specificaties Multi-sensor - Bekijk alle specificaties

Nest Protect V2 Battery Review

Mr_0izO 18 februari 2021, laatste update op 19 februari 2021, 356 views Product gekocht

Nest Protect V2 Battery

Mooi product met een aantal leuke extra's. Ze zijn prijzig maar ik vind ze het geld zeker waard. Erg fijn is het lichtje wat aangaat als die beweging detecteert. Ook gaat de batterij erg lang mee. Verder zou hij van stoom niet af mogen gaan, dit doet hij helaas wel.

Pluspunten

• Mooi design
  • Batterijen gaan erg lang mee (ondertussen al 2 jaar)
  • Lampje dat in het donker aangaat bij beweging
  • Duidelijke speaker voor notificaties (en alarm)
  • Notificatielampje

Minpunten

• Opnieuw verbinden met wifi werkt erg slecht
  • Gezinsleden toevoegen gaat erg omslachtig
  • $5 betalen voor integratie in Home Assistant (+ complexe configuratie)

Kwaliteit Score: 5
Aangezien ik in mijn huis al de nodige domotica heb was dit een mooie aanvulling. Ik heb er twee gekocht, een voor boven en een voor beneden. Het ophangen ging erg makkelijk. De bevestigingsplaat hoeft alleen vastgemaakt te worden met schroeven, vervolgens kan hier heel gemakkelijk de Protect aan vastgedraaid worden. Het is fijn dat er wat speling zit nadat hij vastgedraaid is. Zo kun je als die vast is geklikt hem recht draaien (zodat je hem mooi recht kan hangen).

Waar ben ik blij mee:
Gelukkig heb ik de functie waar die voor dient nog nooit daadwerkelijk in actie gezien (op de vals-positief meldingen na). Hier kan ik dus verder niks over schrijven. Het apparaat voelt stevig en degelijk gebouwd aan en hij ziet er mooi uit. De led ring geeft hem een futuristisch uiterlijk.

Als het donker is en je loopt in de buurt van de Protect geeft de led ring een mooi gedimd licht. Dit is ideaal voor als je 's nachts thuiskomt of als ik vanuit de slaapkamer even naar het toilet moet. Zodra die beweging heeft gedetecteerd zal het licht voor een paar seconden even aangaan. Gelukkig kun je deze functie ook uitschakelen in de app, want ik heb wel eens een logé die in de woonkamer slaapt. Zou vervelend zijn dat elke keer als die zich omdraait het lichtje zou gaan branden. Verder kun je ook de helderheid aanpassen in de app.

Zodra je de lampen uit doet geeft de Protect ook doormiddel van de led ring aan of alles nog in orde is. Hij kleurt groen als alles in orde is. En geel wanneer er iets niet goed is. Dit kan bijvoorbeeld zijn als de batterijen bijna leeg zijn, of hij geen verbinding meer met wifi heeft.

De speaker doet het ook erg goed. Deze wordt gebruikt voor bepaalde notificaties. Als er bijvoorbeeld een test wordt gedaan wordt dit door een heldere stem aangekondigd. Het alarm is natuurlijk ook erg goed te horen.

Ik heb ze nu beide bijna twee jaar in gebruik en heb nog geen een keer de batterijen vervangen. Had niet verwacht dat ze zo lang mee zouden gaan.

Waar ben ik minder blij mee:
Het opnieuw verbinden aan wifi is een ramp. Ik heb een aantal keer het wifi-wachtwoord veranderd en geen een keer kon ik ze makkelijk opnieuw verbinden. Er is een optie in de app om het wifi up te daten zodat je niet een ladder hoeft te pakken, maar hier geeft die telkens een foutmelding. Vervolgens moet ik ze handmatig verwijderen uit de app. Dan voeg ik er de eerste weer toe zonder problemen. Zodra ik de tweede dan wil toevoegen probeert die via de ander verbinding te maken met wifi, maar hier krijg ik ook weer telkens een foutmelding. Dit is alleen op te lossen door een factory reset uit te voeren en vervolgens kan die hem wel verbinden. Als ik de foutcode's doe googlen komt dit helaas veel voor.

Het toevoegen van gezindsleden is erg omslachtig. In de app van Protect geeft die aan dat het via de Google Home app moet (dit terwijl de Protect niet in Google Home zichtbaar is). Vervolgens functioneerde het nog niet op de telefoon van het andere gezinslid. Hiervoor moest ik eerst ook daar de Google Home app downloaden en inloggen. Daarna functioneerde het pas in de Protect app.

Ik heb al een aantal keer dat wanneer er heet is gedoucht en de deur van de badkamer open gaat dat die af gaat (hij hangt boven op de gang). Dit is ook al een paar keer gebeurd met stoom/damp van het koken.

Als laatste de integratie met Home Assistant. Dit was een hele tijd überhaupt niet mogelijk. Nu is het wel mogelijk maar er moet $5 betaald worden en het integreren is erg complex.

Heb jij ook een Nest Protect V2 Battery?