Spigen Neo Hybrid (P30 Pro) Zwart

€ 17,16
Specificaties Soft case (TPU) • Huawei compatible - Bekijk alle specificaties
Neo Hybrid (P30 Pro) Zwart

Spigen Neo Hybrid (P30 Pro) Zwart Review

PeacekeeperNL 18 februari 2021, laatste update op 18 februari 2021, 220 views Product geleend
De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review.PeacekeeperNL schreef afgelopen jaar 21 reviews, waarvan 9% gesponsord.

Spigen Neo Hybrid (P30 Pro) Zwart

De Spigen Neo Hybrid voor de Huawei P30 Pro is een stevig hoesje, voor een goede bescherming van je dure smartphone. Het hoesje is minder bulky dan een Otterbox, maar biedt op de meeste fronten nog wel ruim voldoende bescherming.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Voelt stevig aan
  • Voldoende bescherming voor uitstekende camera

Minpunten

• Randen van het scherm minder beschermd
  • Geen flipcover waarmee het scherm (extra) beschermd wordt

Kwaliteit Score: 5

Toen mijn collega hoorde dat ik een review ging schrijven van het Spigen hoesje voor mijn Samsung Note 20 Ultra, kreeg ik van hem het aanbod zijn telefoon en Spigen hoesje een paar dagen te lenen om uit te proberen hoe dat beviel en ook, als ik dat wilde, hier op Tweakers een review erover te schrijven.

Op de foto's is duidelijk te zien dat het toestel en het hoesje al even in gebruik zijn. Er zitten de nodige gebruikssporen op, en wat ik van de collega begreep heeft het hoesje het toestel ook al meerdere keren beschermd tijdens een val op tegels en beton.

Voor mijn vorige telefoons had ik vaak Otterbox cases als bescherming, omdat ik er zeer goede ervaringen mee heb. Sinds april 2020, zoals in de gelinkte review te lezen is, ben ik echter overgestapt op Spigen voor mijn hoesjes.

Persoonlijk vind ik Spigen er eleganter uitzien dan Otterbox. Daarnaast maakt het de telefoon minder bulky. En tot slot heb ik ook goede ervaringen met Spigen en diens bescherming van mijn telefoons.

De verpakking

Hierover kan ik kort zijn. Omdat ik het toestel met hoesje heb geleend, heb ik niet de mogelijkheid gehad om deze te unboxen en er foto's van te maken hoe deze is geleverd.

De case

De case bestaat uit twee delen. Het overgrote deel is van een stevig rubber gemaakt, wat ook zorgt voor de demping indien het toestel valt. Daarnaast is er een wat hardere, kunststof rand die om de hoeken en randen zit, en op de achterzijde aan de onderkant extra verbonden is voor de stevigheid.

Het hoesje is circa 12mm dik, 80mm breed en 165mm hoog. Dit maakt het toestel dan ook iets groter dan het zelf is (conform specificaties is de Huawei P30 Pro 8.4mm dik, 73.4mm breed en 158mm hoog).

In het hoesje staat verder 'Aliquid tibi vis', wat vrij vertaald vanuit het Latijn 'Alles wat je wilt' of in het Engels 'Anything you want' betekent. Het motto van Spigen is 'Something you want'.

De Huawei P30 Pro in zijn warme, beschermende jasje

Het hoesje ligt goed in de hand, en de 'bakstenen' structuur achterop zorgt voor (een beetje) extra grip. De knoppen kan je eenvoudig op de tast vinden, en de USB-C poort aan de onderzijde van het toestel blijft goed bereikbaar.

Wat ik wel mis, maar ergens is dit ook erg logisch, is randen aan de zijkanten van het scherm. Als het toestel op een rand valt, is het scherm daarmee niet beschermd. Deze randen missen doordat er een lichte curve aan de randen van het scherm zit.

Om de curved edges bereikbaar te houden, is waarschijnlijk de concessie gemaakt om hier de rubberen beschermende rand te minimaliseren. Dit heeft als resultaat dat de rubberen randen aldaar circa een halve millimeter 'onder' het schermoppervlak liggen.

Op dit toestel wordt verder geen screen protector gebruikt. Hierdoor kan ik dan ook niet met zekerheid zeggen of dit hoesje daarin een negatief effect heeft in de pasvorm voor de screenprotectors. Voornamelijk aan de onderzijde komt het hoesje circa een millimeter over de 'kin' van het toestel. Verder aan de bovenzijde zitten er ook kleine stukjes om het toestel op zijn plek te houden.

Ik zag pas later dat ik het hoesje niet weer volledig goed in elkaar had gedrukt, hierdoor lijkt het alsof het hoesje het toestel wat ronder maakt. Dit is niet het geval.

Mochten jullie nog meer foto's willen zien, vraag gerust. Ook als je vragen hebt over de Spigen voor de Huawei P30 Pro.

Heb jij ook een Spigen Neo Hybrid (P30 Pro) Zwart?