Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007CMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007CMH) Review

cldtse 17 februari 2021, laatste update op 21 juli 2021, 677 views Product gekocht

Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007CMH)

Krachtig laptop, makkelijk HDD en RAM upgrade. 144Hz beeldscherm.

Pluspunten

• Prijs - kwaliteit
  • 144hz scherm
  • Aansluitingen aan de achterzijde
  • Makkelijk HDD en RAM upgraden

Minpunten

• Num lock is handig maar voor een 15inch laptop een beetje geforceerd.

Met thuiswerken ben ik al een tijdje afhankelijk van mijn Macbook Air (2013) en mijn desktop. Voor mijn werk moet ik vaak conference call voeren in Slack, MS teams en SKYPE.
Op de desktop werkt het prima, al dan niet dat ik een webcam heb.
Op de Macbook Air kan ik wel beeld vergaderen, alleen als ik TEAMS opstart dan gaat de fan op max, temp schiet omhoog en kamp ik met CPU throttle. Paar keer dat de Macbook vastliep en spontaan reboot. Dat is mij nog nooit eerder gebeurd. Tijd voor een nieuwe laptop dus.

Door de laatste positieve ontwikkelingen in CPU land wil ik een AMD CPU.
Ik wil een high refreshrate 15 inch beeldscherm.
SSD maakt voor niet zo veel uit, maar moet wel makkelijk te upgraden zijn.
Ik wil verder ook een beetje op kunnen gamen en de laptop moet een beetje mooi uitzien en robuust zijn.

Na lang zoeken en onderzoeken heb ik 2 laptops op mijn shortlist staan. De HP Omen 15 en de Lenovo Legion.

De uiteindelijk doorslaggevende voor mij om voor de Lenovo te gaan is de prijs en de componenten die ik voor krijg. De laptop heb ik met de black friday week aangeschaft voor 849eur met een 144hz beeldscherm. Nergens kon ik de HP met 144hz scherm voor onder de 1000eur kunnen vinden. Daarnaast vind ik de upgrade mogelijkheid om de Lenovo iets beter. Ik kan makkelijk de HDD vervangen met SSD en geheugen upgraden. Ik heb nu 512GB HDD en 16GB RAM..

De build is robuust genoeg. Lekker stil in gebruik en redelijk schoon vanbloatware. Heb erger meegemaakt met ASUS. De meeste aansluitingen zitten aan de achterzijde van de laptop, dus heb je geen last van tijdens het werk dat er links en rechts vol zit met kabels.

Heb jij ook een Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007CMH)?

Hoe bevalt het scherm van deze laptop?
Ik weet niet of jij ook de laptop gebruikt voor editing van foto's of films?
Hoi, nee ik heb nog geen foto's en video mee ge-edit.
Hi ik heb een aantal vragen.
1) Een refresh rate van 144Hz zeg je en de specs geven aan 120Hz?
2) 512 GB RAM ik weet niet waar dit past in die laptop?
Of bedoel je de SSD is 512Gb? En zoja welke SSD heb je erin gedaan en zitten in beide slots dan SSD?
Wat is het maximale RAM geheugen?
Want RYZEN gebruikt ongeveer 3G RAM geheugen ongeveer om te werken.
De mijne die ik heb gekocht heeft een 144Hz scherm. 512Gb is hdd en 16GB RAM. Dit heb ik zo gekocht en niet zelf achteraf ge-upgrade.