1 review

Sony KD-55A89 Zwart

€ 1.098,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-55A89 Zwart Review

HereIsTom 16 februari 2021, laatste update op 10 april 2021, 1.002 views Product gekocht

Sony KD-55A89 Zwart

De Sony A89 is echt een prachtige 4K OLED Smart TV, geeft zo’n mooi beeld en geluid. Wat een verschil, echt wat is het een ware bioscoop beleving en een genot om een series of films op deze 4K OLED te bekijken.

Pluspunten

• Prima hardware
  • Prachtig beeld
  • Mooi geluid
  • Verlichte remote
  • Strak design
  • Veel aansluitingen

Minpunten

• Nog niet gevonden

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Verder is het super handig dat zowel Chromecast als Airplay 2 ingebouwd zit, waardoor beeld en geluid van al je apparaten, telefoons, tablets op je TV kan krijgen.

Alle Android apps kunnen op deze TV worden geïnstalleerd, Netflix, Prime Video, Disney+ en AppleTV+ staan er al op en zijn speciaal gekalibreerd voor deze TV. En ook bijv. Spotify en YouTube staan erop. Ook Kodi werkt er goed en snel op.

Ook gamen met de PS5 en Xbox is geweldig op deze Sony 55A89.

Deze TV overtreft onze verwachtingen ook al hadden we voor dat deze nu bij ons staat al flink ons huiswerk gedaan en wisten we op papier reeds dat het een TV zou zijn die niet alleen qua design maar ook qua specificaties bij ons zou passen.
Een verschil met het Sony A8 model is o.a. de afstandsbediening, deze heeft verlichting bij de A89 wat erg handig als het donker is. Ook het geluid is echt geweldig met de ingebouwde boxen
Wij kunnen iedereen die een thuisbioscoop wil de Sony 55A89 aanraden.

Heb jij ook een Sony KD-55A89 Zwart?

Als je de apps gebruikt, bv Apple TV of Netflix, heb je dan 4k? Of is dat alleen als je een losse settop box gebruikt?
Ja de apps zoals AppleTV+, Netflix en Prime Video op deze Sony A89 TV zijn ook echt in 4K en HDR.
Je hebt er dus geen aparte box voor nodig.
Dank voor je snelle reactie. Twijfel nu alleen nog tussen de LG65GX of deze Sony, maar denk dat het nu deze gaat worden, want heb nu een oude AppleTV en gebruik de Ziggo Go app, om tv te kijken. Maar met dit toestel heb ik dan geen nieuwe AppleTV 4K nodig.

Werkt dat android TV een beetje snel?
Ja Android TV is verrassend snel op deze TV, de ZiggoGo app werkt er ook prima op.
Had ook eerst een Android Box, maar nog geen 4K, daarom juist deze TV uitgezocht, omdat met de OS van LG en Samsung veel minder mogelijk is, en nu dus box niet meer nodig.
PS. Als je ‘m goedkoop wil hebben kijk dan even op de site van Smitsarnhem en bel ze dan kun je vaak nog iets korting krijgen ;)

[Reactie gewijzigd door HereIsTom op 16 februari 2021 21:45]

Ik heb een Humax IHDR-C kan die ook aangesloten worden ?
Ja de Humax settopbox kun je ook aansluiten op de Sony A89.
Heeft de Ziggo Go app voordelen t.o.v. een CI+-module? Kun je dan bijviorbeeld wel via de TV-knop op je afstandsbediening via de app TV kijken? En werkt de tv-guide knop van de afstandsbediening dan?

Ik heb de 65"-variant van deze TV en tot nu toe één probleem. Nadat ik op een zender (RTL4) via de ...-knop ondertiteling op Nederlands TXT heb gezet staat dat iedere keer weer aan als ik naar RTL4 switch.
Met de CI+ Module kun je ook met de TV-knop TV kijken en ook Guide knop werkt ook.
Ondertitel probleem heb ik ook en schijn je alleen weg te krijgen met een fabrieksreset.
Ik ben nog steeds zeer tevreden met deze TV.
Ah... jou heb ik op het Sony community forum ook gezien ja. Ik krijg donderdag een monteur (van de winkel) om te proberen het op te lossen. Ik denk dat die ook op een reset gaat uitkomen (eerst maar even goed opschrijven wat mijn huidige instellingen allemaal zijn).

En mijn vraag ging juist over de Ziggo Go app, of je daarmee de guide en TV knop kunt gebruiken. Want anders lijkt de CI+-module mij handiger en zie ik geen voordeel in de Ziggo Go app.

[Reactie gewijzigd door comecme op 17 juli 2021 18:20]

Met de ZiggoGo app kun je die knoppen niet gebruiken, deze app is handig als je dingen wil terug kijken of als je Movies&Series hebt.

Ik ben benieuwd met wat voor oplossing die monteur komt, denk ook dat die ‘m gewoon terug zet naar de fabrieksinstellingen, dat doen ze bijna altijd.