Cooler Master MasterCase H500P Mesh Zwart

Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterCase H500P Mesh Zwart Review

JustRosa14 15 februari 2021, 67 views Product gekocht

Cooler Master MasterCase H500P Mesh Zwart

Mooie kast, 200mm fans zijn mooi maar maken veel lawaai. Mogelijkheden tot cable management zijn wat mij betreft uitstekend. Zijpaneel gaat er lastig/onhandig op en af. Tot slot is de 140mm fan achter zeer prettig.

Pluspunten

• Mooie fans
  • Alle ruimte
  • Meegeleverde ARGB-controller

Minpunten

• Zijpaneel

200mm fans, mooie herrie
Allereerst, de flex-factor van deze kast: de 200mm ARGB fans aan de voorkant van de kast, ze zijn erg mooi, maar maken best wat lawaai op hoge RPM (meer dan kleinere fans). Persoonlijk heb ik daar geen last van over niveautje geluidsschade van mijn headset, maar wel iets om rekening mee te houden, vooral als je een processor hebt die wel eens heet wil worden.
Enorm groot, ruimtelijk
Zelf de grootte van deze kast een beetje onderschat. De plek waar mijn PC moest komen pastte niet dus heb wat creatiefs moeten verzinnen. Dit leidt er wel toe dat er enorm veel ruimte is voor eventueel een EATX moederbord, een 360mm radiator die nergens in de weg zit en ruimte voor een grote videokaart. Mocht je custom willen waterkoelen in de kast is dit mogelijk, en zou je voorin ruimte zat hebben voor eventueel een reservoir.
Airflow
Doordat de kast een mesh voorkant heeft, en de zijkant van het toppaneel ook uit mesh bestaat, heeft de kast uitstekende mogelijkheden om lucht naar binnen te trekken. Ook aan de achterkant is genoeg open ruimte waardoor de lucht ook weer afgevoerd kan worden. Al met al creëert dit een prima front-to-back airflow mogelijkheid.
Kabelmanagement
Achter het moederbord-tray is er meer dan genoeg ruimte voor kabelmanagement, en ook de wegbindpunten zitten prima op zijn plek. Ik heb het voor elkaar gekregen een van de aanbindpunten kapot te trekken, maar ik weet niet of dit aan de bouwkwaliteit ligt of mijn eigen lompheid. Het enige (grote) nadeel van het kabel management zijn toch de panelen aan de achterkant, door de plaatsing van de panelen en aanbindpunten krijg ik het niet zo netjes als ik graag zou willen. De enige mogelijkheid om de kabels achter de panelen te krijgen is door ze min of meer los te laten hangen daar. Zelf heb ik de panelen los gelaten, omdat ik dit gewoon makkelijker vond.
(A)RGB & Accessoires
De meegeleverde RGB fans zijn prima, en er zit ook een splitter meegeleverd, deze functioneert prima en de RGB is erg mooi. Note: fans en kabels zijn 3-pin ARGB.
Ook de meegeleverde splitter is prima. Het geeft mensen die geen ARGB-header op het moederbord hebben toch de mogelijkheid om de lampjes te besturen, alhoewel het dan wel verstandig is ze door te lussen naar de resetswitch, maar dat is terug te vinden in de manual.
Zijpaneel
Dit is eigenlijk wat mij betreft het grootste nadeel van de kast, het zijpaneel met window sluit niet naadloos aan met de rest van de kast, en is af en toe lastig dicht te krijgen. Het is niet iets heel groots, maar ik vind het toch wel jammer.

[h3]Eindoordeel[/h3]
Uiteindelijk een prima kast voor prima prijs. Ik kijk er met veel plezier naar gezien hij vrolijk naast mij staat op het bureau. In deze kast kun je zo goed als ieder onderdeel kwijt, alleen kijk ook even goed naar waar je het geheel kwijt laat, want de kast is enorm.

Heb jij ook een Cooler Master MasterCase H500P Mesh Zwart?