Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Professional 2009W Zwart Review

lennartcornelis 28 december 2010, 503 views

Dell Professional 2009W Zwart

Pluspunten

• 4 USB poorten
  • In hoogte verstelbaar
  • 3jaar pixelgarantie via Dell

Minpunten

• prijskaartje t.o.v.. consumenten schermen.

Na de aanschaf van een nieuwe Dell computer werd het ook eens tijd om het ouwe 17" scherm te vervangen voor een nieuwe. Ik had slechts 2 eisen: USB aansluitingen op het scherm, en dat hij in hoogte verstelbaar moest zijn. Dat laatste hebben er zoveel maar USB op het scherm zie je toch weinig.

De monitor wordt afgeleverd met vga en dvi kabel en aangezien mijn nieuwe computer dvi heeft op deze manier dus aangesloten. USB werkt perfect, ideaal om de muis ontvangen en usb sticks op aan de sluiten.

Het scherm doet verder wat je ervan kan verwachten en valt ook niet tegen. De matte afwerking werkt wel zo prettig met een raam ertegenover dus last van reflecties heb ik niet.

Het scherm heb ik gekocht bij Dell zelf, dit i.v.m. de zeer uitgebreide pixelgarantie. Binnen 3 jaar een dode pixel en het scherm wordt omgeruild. Aangezien ik niet zeker weet of andere winkels deze garantie ook bieden heb ik het zekere voor het onzekere genomen en het scherm dus bij Dell gekocht, ondanks het hogere prijskaartje.

Ik heb de 2009W nu ongeveer een 4 maanden in gebruik en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Wat ik als enige mis is dat er geen speakers in het scherm zitten voor de dagelijkse geluiden zoals bij het kijken van filmpjes op Youtube. Daardoor moet ik altijd mijn speakers aanzetten en de brommen een beetje.

Heb jij ook een Dell Professional 2009W Zwart?

Een goed begin van je review. Kun je wat meer vertellen over kleurweergave, helderheid en contrast? Kun je bijvoorbeeld in een kamer waar veel licht is het scherm nog goed zien, of moet je dan automatisch de helderheid helemaal opschroeven?

Hoe goed vind je zwartwaarden? Het is op een scherm belangrijk dat zwart ook echt zwart is, grijs kan eigenlijk niet. Behalve als je er alleen tekst mee verwerkt, dan maakt het niets uit.