Xiaomi Mi 10T Pro 256GB Zwart

€ 639,23
Specificaties 6,67" • 2400x1080 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi 10T Pro 256GB Zwart Review

Japio! 15 februari 2021, 588 views Product gekocht

Xiaomi Mi 10T Pro 256GB Zwart

Gewoon een dikke knaller! Wat mij betreft dé keuze voor een mid-range telefoon! (misschien is de 128GB meer mid-range) Na zien/lezen van een aantal reviews was dit voor mij de beste keuze. Andere telefoons miste iedere keer een voor mij belangrijk aspect. En bij deze telefoon kwam alles bij elkaar.

Pluspunten

• Zeer nette camera
  • Snelle Processor
  • Heel fijn scherm
  • 5G
  • Flinke accu
  • Snelle en fijne interface
  • Standaard met screenprotector en hoesje
  • Laad snel op

Minpunten

• wat fors maar niet hinderlijk
  • uitsteken van camera eiland (wat alle vergelijkbare telefoons hebben
  • geen stock Android, maar MIUI valt niet tegen!

Waar was ik naar op zoek
Voor mijn nieuwe mid range telefoon: goede camera / snelle processor / goed scherm / 5G (werkend in Nederland :) / redelijke-tot-flinke accu
Ander pluspunten
Daarna heeft hij een fijne interface / usb-c / snelle oplaadmogelijkheid / goed stereo geluid / standaard uitgerust met screen protector en hoesje / knappe usb-c kabel / high speed oplaad adapter / floating screens / full screen video optie (dedicated per app) met handig oproepbaar menu voor allerlei extra opties (zoals geluid van YouTube blijven afspelen bij uitschakelen scherm).
Camera
Waar ik de laatste tijd vooral heel blij mee ben is de knappe camera. Voor zowel foto als video. Geef echt hele fijne resultaten. De camera geeft ook de mogelijkheid om 8K video en Raw foto's te schieten, dat is het enige waar ik nog niet mee gespeeld heb.
Zie wat voorbeelden in de uitgebreide review.
Besturingssysteem
Wel was ik benieuwd hoe het MIUI12 besturingssysteem zou bevallen. Ik las dat je wat reclames zou kunnen tegenkomen, en misschien wat last zou hebben van bloatware.

Maar het valt mij alles mee. Je bent natuurlijk weer even in de weer om een nieuwe telefoon in te stellen (heb geen backup terug gezet, maar alles doorgelopen wat ik weer wilde instaleren). En dan even goed opletten wat je allemaal aan en uit vinkt. Maar ben erg tevreden.

De interface is razend snel. Ben nog geen advertenties tegengekomen. De full screen optie (zonder knoppen) waar de besturing gebeurd met veeg instructie vanaf de rand van het scherm is erg fijn.
Geen last van bloatware (behalve dat de apps in de app drawer staan ;)
Zelf wel blij met de vooraf ingestelde app "Security"
"App drawer" is helemaal goed.
Wat kleine animaties die ze in de interface hebben gebouwd zijn ook een hele aardige aanvulling, en geven het geheel een prettige ervaring.

Verder is de telefoon op en aantal punten TÜV gekeurd, o.a. veiligheid. Wat een goed aanvoelt.

Ik heb de 265GB zwarte versie gekocht in januari 2021 bij Belsimpel. Het was een nieuwstaat outletmodel voor €449,-

Zoek je een mid-range telefoon, dan is dit wat mij betreft een absolute aanrader.
Pp dit moment is de nieuwprijs 128GB €458,- / 256GB €548,-

Hierbij een aantal recent geschoten foto's.
- Niet na bewerkt.
- Vooraf geïnstalleerde camera app.
- Langwerpige foto's zijn de "standaard" foto's
- De "normale" rechthoekige foto's zijn vanuit de pro mode, 108MP (foto's verkleind naar 6000PX, langste zijde, om te kunnen uploaden ;)

Heb jij ook een Xiaomi Mi 10T Pro 256GB Zwart?