1 review

Razer DeathAdder V2 Mini

€ 34,95
Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer DeathAdder V2 Mini Review

Yousif 15 februari 2021, laatste update op 15 februari 2021, 126 views Product gekocht

Razer DeathAdder V2 Mini

Bijzonder klein muisje, echter wel een compleet product. Kabel is soepel, lift-off distance is goed, sensor werkt nauwkeurig, muisvoetjes zijn lekker glad. Kortom, een prima muis. Minpuntjes: Schakelaars m1/m2 voelen te licht, dit is even wennen; Razer Synapse bloatware; best prijzig.

Pluspunten

• Prestatie voldoet aan mijn eisen voor moderne gaming muizen
  • Vormgeving & materiaal
  • Bijgeleverde rubberen "grip" stickers

Minpunten

• Prijs ligt wat aan de hoge kant, €40 in de aanbieding is net te doen
  • Razer Synapse bloatware
  • Het is echt MINI, een kleine/medium ergonomische muis zou de Zowie EC2 zijn, dit is nog een stuk kleiner, niet voor iedereen dus!

Voor wie is deze muis?
Er valt eigenlijk weinig te zeggen over de muis, het is gewoon een mini versie van de Deathadder en zo voelt het ook echt.
Waarom zou iemand deze muis willen? Het is voor mensen die een 'fingertip' stijl muis willen uitproberen of erg kleine handjes hebben.
Zelfs de G100s/G203 voelen groot vergeleken met de mini. Aanvankelijk dacht ik dat de muis een beetje als de Zowie Ec2 in de hand zou liggen, maar dit is niet het geval. De Ec2 is beduidend langer, dikker en vult de hand een stuk meer, waardoor de Zowie ook goed met een 'palm' grip kan werken.
Voor de mini is dat niet het geval, een claw/fingertip stijl zal voor de meeste mensen het beste werken.
Vormgeving & materialen
Zelfs op dit formaat is de 'ergonomische' vormgeving prettig. Een rechterknop die net iets lager dan de linker om te compenseren voor de verschillende lengtes van de vingers, heeft voor mij toch de voorkeur.
De behuizing van de muis is geheel van hard plastic, er zijn geen rubberen grips, je krijgt er wel plakkertjes bij, deze voelen ongeveer hetzelfde als het rubber aan de normale Deathadders (hoewel ik deze al een tijdje niet heb gebruikt).
Dit heeft twee voordelen, ten eerste krijg je de keus om wel/geen rubberen grips te gebruiken en ten tweede is het welbekend dat dit soort materiaal niet bijzonder slijtvast is. De plakkertjes kunnen makkelijk en goedkoop (vergeleken met een nieuwe muis kopen) worden vervangen.
In het begin gebruikte ik de muis met de bijgeleverde plakkertjes. Ze zijn makkelijk aan te brengen en blijven ook goed zitten.
Voor het verwijderen, heb ik gebruik gemaakt van een föhn. Als je voorzichtig te werk gaat, kan ik me voorstellen dat dit proces nog een aantal keer te herhalen valt zonder dat de 'plakkracht' al te veel afneemt.
Firmware update
Een klein advies aan iedereen die de muis heeft/gaat kopen, upgrade de firmware (google bijvoorbeeld naar "deathadder v2 mini firmware"). De upgrade verhelpt wat problemen met de sensor en maakt de lift-off distance iets lager.

Heb jij ook een Razer DeathAdder V2 Mini?