1 review

TCL 75P715 Zilver

Specificaties 75" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

TCL 75P715 Zilver Review

Flame17 14 februari 2021, laatste update op 20 februari 2021, 679 views Product gekocht

TCL 75P715 Zilver

TCL onbekend merk voor de meeste mensen en ook voor mij. Heb wat reviews gelezen. De prijs van 1080 euro voor een 75 inch tv vind je niet gauw. Nu 3 weken in bezit en het is een uitstekende keuze geweest. Heerlijk beeld en geluid, veel opties voor dat geld.

Pluspunten

• Heerlijk groot scherm
  • Goed geluid en prima beeld
  • Vele opties oa spraakbesturing via Google
  • Plex werkt uitstekend

Minpunten

• KPN afstandbediening word niet herkend.

Het werd uiteindelijk de TCL 75P715, ja inderdaad een Chinees toestel zeg je daarbij.

De Samsung 55JU6400 had het na 5 jaar begeven, je kon nog wel TV kijken maar je moest het doen met paarse vlekken op het scherm.
Dit was vooral storend aanwezig tijdens een voetbalwedstrijd.
Navraag leerde dat reparatie rond de 700 euro zou komen, eigenlijk 950 maar er was coulance toegepast.
Het toestel was immers nog niet aan zijn economische leeftijd gekomen.

Maanden lang diverse reviews gelezen en testoordelen want ik was op zoek naar een QLED 65 inch Samsung TV met wat meer dan 20 watt muziek vermogen.
Mijn oog viel op de 65Q70 of de 75 of de 80, alle drie schermen van 65 inch.
De prijs van deze toestellen was niet boven mijn budget maar ik had die bedragen er simpelweg niet voor over.

Tijdens het lezen van de reviews kwam ik regelmatig de namen tegen van Hisense en TCL, vooral in de VS en Australie die kant op las je veel over die fabrikanten.
Zo ook recent hier op Tweakers en wat andere Tech websites.

Mijn aandacht was getrokken en de prijs was verrassend en daarom formaat opgeschaald naar 75 inch.
Ook dat bedrag vond ik een mooie prijs voor een grote TV.
Een review over deze TV is er niet echt maar ik ging voor het merk op zich en de uitgebreide mogelijkheden en de goede uitrusting. Wat je nodig hebt vind ik zit erop.
Voor de opties lees de kenmerken want die zijn aangepast nu.
De out of the box instellingen ietwat aangepast ( waren al redelijk ) en nu helemaal tevreden over de kleur en geluid instellingen.

Middels Plex ook de films van de PC te streamen, de diverse apps zoals Netflix en Disney geven een kraakhelder en scherp beeld. ( 4K )
Geluid is prima en de films via de soundbar is bioscoop beleving waardig.
Het mega scherm ( want dat is het ) komt dan goed tot zijn recht.

De tijd zal het leren of hij langer meegaat dan de Samsung maar voor nu ben ik uiterst tevreden met deze Chinees.

Heb jij ook een TCL 75P715 Zilver?