Specificaties Radiogestuurde muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sidewinder X8 Review

CDA441 10 augustus 2010, laatste update op 10 augustus 2010, 1.454 views

Microsoft Sidewinder X8

Pluspunten

• LCD- scherm met DPI aanduiding
  • DPI- switch
  • BlueTrack Technologie
  • gemaakt van erg sterk materiaal

Minpunten

• prijs kan minder
  • macro- instellingen zijn moeilijk
  • kan kleiner
  • Dongle mag ook kleiner

Dit is eigenlijk niet mijn review, het is die van mijn broer maar ik schrijf hem omdat hij geen tweakers account heeft.

De x8 is een zeer functionele muis met veel extra's zoals voetjes die je kan verranderen, een LCD scherm, Blue track technologie,...

Ergonomie:
In eerste instantie is de muis wel een beetje dik en licht (voor grote handen), maar als je eraan gewent bent,
voelt de muis wel wat beter aan.
De muis heeft een soort van mat-anti-slip laag, zodat je vingers niet van de muis glijden.
De zijknoppen van de muis zijn makkelijk te besturen maar het is een muis voor alleen rechtshandigen.

Functionaliteit:
De muis heeft 12 toetsen, waarvan 7 programmeerbaar zijn, het heeft ook een "side- scroll" wiel.
De draadloze- en wired functie van de muis is magnetisch, dus je kan hem opladen door de muis aan de draad te plaatsen. De BlueTrack technologie van de muis is zeer efficient als je de muis op te vlakke oppervlakten zet zoals glas, plastiek,...

Precisie:
De muis heeft een upscaling tot 4000 DPI en heeft 3 verschillende standen voor dpi switching.
Ingame heeft de muis een speciale "sniper" mode, dat betekent dat je dpi zo laag gaat dat je perfect kan mikken.

Vormgeving:
Het design van de muis is zeer goed, maar jammer genoeg is het voor grote handen gemaakt door de brede handpalm- ondersteuning.
De rood- zwarte kleur valt zeker op bij de muis.

Bouwkwaliteit:
Het materiaal wat gebruikt is bij de X8 is een soort ABS- Plastiek, daardoor werd de muis heel licht,
het zou beter zijn geweest als ze er verwisselbare gewichten erbij geleverd hadden.

Drivers en ondersteuning:
In de drivers kan je je eigen macros en knoppen een verschillende acties laten geven

Prijs:
Het is een degelijke prijs voor een erg goede muis met veel accesoires en kwaliteit.

Info over BlueTrack:
Bluetrack is de nieuwe technologie van microsoft, je kunt er bijna op alle oppervlakken probleemloos werken. het is een combinatie van optisch en laser:
laser is heel precies en optisch heeft veel kracht = je kan alle oppervlakken aan van zeer glad tot zeer ruw en oneffen.
--> je kan het zowel als notebook- en gaming muis gebruiken
zodus: er is een notebook muis van microsoft met BlueTrack en een gaming muis met BlueTrack.

Info over de Dongle:
De muis gebruikt de 2,4 Ghz Wireless techniek en heeft een dongle nodig,
deze dongle is echter zeer zwaar en groot (+-10 cm diameter bij +-2,5 cm)
Het is een goede desktop muis, maar ik raad dit niet aan om te gebruiken als een mobiele muis.
--> Wireless Mobile Mouse 6000

Heb jij ook een Microsoft Sidewinder X8?

De BlueTrack wordt maar met een paar woorden toegelicht en je zet het wel bij pluspunten. Wat doet het precies? Dit alles is wel heel mager voor een van de belangrijkste apparaten die je gebruikt tijdens het computeren..
--> je kan het zowel als notebook- en gaming muis gebruiken
zodus: er is een notebook muis van microsoft met BlueTrack en een gaming muis met BlueTrack :)
Dit zou eigenlijk gewoon in je review moeten staan!
Ok, ik ga mijn review bewerken ;)
Wat voor wireless techniek gebruikt het? Bluetooth neem ik aan? Of moet je altijd een speciale dongle meenemen (groot ding?) want dat zou het minder geschikt als notebook-muis maken. Misschien kan je iets zeggen over hoe stabiel de verbinding is?
Het gebruikt de 2,4 Ghz wireless techniek, dat is niet via bluetooth.
En ja, de dongle is zeer groot, diameter = +-10 cm.
Je kan de muis al een notebookmuis kunnen gebruiken, maar alleen op vaste plaatsen, zoals een tafel bij jezelf thuis.
Er is een notebookmuis met bluetrack ( Wireless Mobile Mouse 6000)
--> deze werken allebei niet via bluetooth, maar op de 2,4 Ghz wireless.
Dus:
- De notebookmuis heeft een mini dongle.
- De SideWinder X8 heeft een grote ontvanger.
Ik heb deze muis ook en ben al tijdje van plan een uitgebreide review ervan te schrijven, komt er ooit aan hoor :P ben gewoon effe aant uitstellen voor totaal geen reden.

Dus "Bluetrack" is schitterend: het werkt op mijn zwarte ondergrond, op glas en zelfs op en onder mijn donsdeken (naar draadloze verbinding toe is het heel snel en precies, waaarschijnlijk vanwege de giga ontvanger). Grote dongle is idd groot, maar deze moet niet in het zicht staan. Je kabel om op te laden is hierrond gewikkeld en je kan hem voldoende ver afrollen. Ik steek bvb dat kleine draadje om te laden onder mijn toetsenbord en de dongle staat ergens uit het zicht achter mijn case. Binnenin zitten dan ook nog andere pootjes, als in verschillende gladheden, deze vervangen een beetje de gewichtjes. Ik vind ze compleet nutteloos, net als de gewichtjes, maar das persoonlijk.
De grote dongle vind ik niet erg, omdat ik een desktop heb, vr laptops is dit een grote neen.
Wat hierbij dan moet verduidelijkt worden is dat de autonomie schitterend (30-40u gebruik) is en laadtijden kort (50min +/-)

[Reactie gewijzigd door Joindry op 10 augustus 2010 15:15]

Is het bij jullie ook zo dat de muis onder normaal gebruik zonder dat je het kabeltje hebt aangesloten geen licht geeft? Weten jullie tenslotte een plaats waar ik de betekenissen van alle symbolen kan vinden die op het LCD terecht komen? Zo krijg ik soms een volle batterij te zien en soms een soort recycle icoon...
[nvm]

[Reactie gewijzigd door Zinloos1 op 10 augustus 2011 11:24]