Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart Review

swhnld 13 februari 2021, 903 views Product gekocht

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart

Meestal koop ik 1 keer per jaar een nieuw toestel. Uitzondering was de Samsung Note 8 welke ik 3 jaar had en vorig jaar verving voor de Oneplus Nord, en nu al weer voor de Samsung S21 Ultra vanwege de software.

Pluspunten

• Mooi scherp scherm
  • Fijne software schil
  • Stereo speakers
  • Optische zoom 30x
  • Dual sim plus eSim

Minpunten

• Gewicht
  • Scherm te helder automatisch
  • Geen oplader voor bijgeleverde USB-c kabel

Afgelopen jaar had ik mijn Note 8 verkocht, ik had er 3 jaar plezier van gehad, maar kreeg geen versie upgrades meer, en baalde, plus de Oneplus Nord was daar, en voor 400 Euro ging ik er technisch op vooruit. En dat deed ik dus ook, maar... De software had haakjes met automatische herstarts, af en toe bluetooth problemen, en dat had ik niet met de Note 8.

En daar kwam de S21 serie, ging ik voor de S21 of de S21+... Na een chat met Samsung support kreeg ik een kortingscode om bij hun op de site een toestel naar keuze aan te schaffen. De Ultra kwam toen in de buurt van de retail prijs van de plus, en toch er voor gezwicht, en daar heb ik geen spijt van.

De Nord was ik trouwens ook zo weer kwijt want is geen slecht toestel, maar een 400 Euro toestel versus high end is geen eerlijk vergelijk.

De S21 Ultra heb ik gelijk een Spigen Tough Armour hoesje bij gehaald, ondanks Gorilla glass rondom is het jammer als die kapot valt.

Nu gelijk maar de nadelen, want ik had hem net in zijn hoesje gedaan of het toestel viel.... bovenop mijn grote teen, en dan realiseer je dat inclusief hoes 230 gram stiekem wel zwaar is.

Een ander nadeel is dat het scherm automatisch te scherp in mijn ogen schijnt. Ik stel het nu handmatig in op basis van de situatie.
Ook stroomverbruik was even een issue, maar met een software update is dat snel verbetert door Samsung.

Laatste nadeel, er zit geen oplader in de doos, en waar normaal er een USB-a naar USB-c kabel is, is het deze keer USB-c naar USB-c, oftewel, een losse 25 watt oplader waar die op past is handig, want de oude oplader was meeverkocht met mijn oude toestel.

En dan de voordelen, had ik al gezegd dat het een heel fijn toestel is? Stereo speakers, bloedmooi scherm, 30 keer optische zoom, en zowel 2 fysieke simkaarten als eSim support. Je kunt meer 2 Sims actief hebben, maar meer toevoegen dan 2.

Geluid is ook luid, in de auto in mijn binnenzak hoor ik Flitsmeister duidelijk verstaanbaar waarschuwen voor het verkeer.
De stereo speakers zijn lekker als je video kijkt, en het toestel is groot genoeg dat je het ook merkt.

Maar het meest doorslaggevende voordeel zijn de camera's, met name de optische zoom. Tot nu toe nam ik apart een apart fototoestel mee, een compacte zoom camera, voor de zoom. Dat is nu niet meer nodig.

Samengevat, het toestel was een rib uit mijn lijf, maar ik heb er nu al lol van.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, 12GB ram, 128GB opslag, Zwart?