1 review

Cooler Master MasterLiquid ML360 Sub-Zero

€ 304,50
Specificaties CPU (closed loop), 120mm (3 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterLiquid ML360 Sub-Zero Review

petervandamned 12 februari 2021, laatste update op 12 februari 2021, 329 views Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid ML360 Sub-Zero

Ter vervanging van mijn huidige coolermaster wc set

Pluspunten

• Subzero of in ieder geval betere koeling
  • Zeer robuust water blok
  • eenvoudig instaleren

Minpunten

• Prijs is natuurlijk wel hoog
  • temps vallen wat tegen onder stress
  • niet vanuit de bios de cryo aan te zetten helaas

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Geluidsproductie (min) Score: 4
Sinds de eerste peltiers ben ik altijd al bezig geweest met sub zero. OA de swiftech koelers met peltiers. Later gevolgd door de vapochills en Prometia's en waterchillers.

Ik heb voor mijn hobby 4 grote cooler master cosmos 2 kasten staan met in elke kast een waterkoeling, tegenwoordig de stand all in one setjes.

Tot ik las over Intels Cryo Cooling, en dacht he dat wil ik weer :)

In principe wordt deze gebouwd in mijn race simulator nummer 1
Er zit nu een coolermaster 360 wc set in die mijn 10900K goed koelt.

Echter met deze techniek zal ik een betere overclock kunnen bewerkstellen. Nu draait mijn race sim op 5300 op alle cores, manual ingesteld. Memory van G-Skill draaien 4 repen op 4800. Verder zorgt een RTX 3090 voor een goed beeld. Temps zijn dan zeer goed met mijn oude wc set

Dit weekeind wordt deze in gebouwd en zal deze review voorzien van meer details en foto's

Uiteraard kon ik niet wachten en heb hem ingebouwd. In de cosmos II ruimte genoeg maar toch met een lange 3090 videokaart paste het net aan. Wel de standaard koelpaste gelijk vervangen voor Kryonaut extreme.

Eerste test

Je moet via wel de intel software de Cryo aanzetten. Anders is het natuurlijk een gewone water koeler

Idle temperaturen zijn gewoon erg laag
MAAR het verschil met de tems onder stress zijn wat hoog
Mijn 10900k staat nu op standaard met de asus bios alles op auto
Core temp gebruikt voor het uitlezen
Stress test gedaan met Intel XTU plus wat wprime en dat soort testjes
Dit staat op een 2de Kingston m.2 ssd voor wat test en oc werk
Op de andere staat alles voor mijn race games

conclusie:

Het is geen echte subzero zoals mijn phase machines die ik nog steeds he

Vergeleken met een normale wc set werkt het wel maar ben niet overtuigd van de koeling kwaliteit helaas.
Leuk dat die IDLE zo laag gaat maar het gaat om mijn race games en dat ik cpu op 5500 kan laten draaien.
Dat kan deze cpu, door mij zelf getest met chilled water

Heb jij ook een Cooler Master MasterLiquid ML360 Sub-Zero?

koelt deze sub zero niet beter dan een Kraken z73 ?
stel je voor dat ik een i9 10900k hebt ik draai nu .5.1Ghz 4.9Ring max core package is 78c onder stress test.

gaat deze sub zero der niet voor zorgen dat waneer ik hem stress dat ik dan onder de 70 zal blijven ?