Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs

Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs Review

tv28Newbie 11 februari 2021, 602 views Product gekocht

Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs

Compleet toestel

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Design
  • Vrij compact
  • Langdurige ondersteuning

Minpunten

• Geen SD gleuf
  • Geen snellader meegeleverd

Ik kom van een Galaxy S8 en ik merk een groot verschil. Alles werkt een stuk vloeiender, grote upgrade op cameragebied en de batterij is merkbaar beter. Het 1080p scherm van de S21 is een flinke stap vooruit in vergelijking met het scherm van de S8. Ik vind het niet erg dat er geen QHD resolutie meer mogelijk is want gebruikte dit toch niet op de S8. Voor de rest ligt de S21 goed in de hand, maar veel groter hoeft het niet te worden voor mij. Op software gebied werkt alles zeer vlot. Er is nog wat bloatware aanwezig, maar sommige voorgeïnstalleerde apps kan je verwijderen. Het feit dat je 3 Android updates krijgt en nog langer beveiligingsupdates is echt wel een dikke plus.

Zoals iedereen wel al weet wordt er geen oplader meegeleverd. Er zit wel een USB C to USB C kabel in de doos. Jammer genoeg hebben de meeste (oudere) Samsung opladers een USB-A uitgang.
Verder is het jammer dat het geheugen niet meer uitbreidbaar is. Ik merk dat ik nu meer bezig ben met hoeveel geheugen ik al opgesoupeerd heb.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs?

Vind het belachelijk dat er voor €838 niet eens een snellader wordt meegeleverd. Misschien geen probleem voor wie al een Samsung heeft, maar voor wie voor het eerst een Samsung koopt, wel.
Ik deel je mening. Ik twijfel er sterk aan of Apple, Samsung etc dit puur uit ecologische redenen doen. Swat mocht ik van jouw zijn, wacht tot de prijs wat gezakt is en koop via Ali een snellader want buiten dit minpunt is het echt wel een top telefoon.
Zal best, maar ik heb liever een Pixel.