Tuya O1 (zonder geheugenkaart)

Specificaties Draadloze buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Tuya O1 (zonder geheugenkaart) Review

FlyingDuck 11 februari 2021, 1.277 views Product gekocht

Tuya O1 (zonder geheugenkaart)

Leuke camera voor niet veel geld. Ik ben zeer verrast over het goede beeld wat deze camera geeft in zowel nacht als overdag. Gemakkelijk te installeren en naast sd-card is er ook een cloud abonnement te nemen. Camera is met stekker dus je hoeft niet steeds de accu te laden.

Pluspunten

• Camera is te draaien zodat je in elke hoek kunt filmen
  • Zeer gemakkelijk gebruik met de app
  • goed beeld en geluid
  • cloud abonnement aanwezig
  • met stekker op stroom dus niet steeds de accu opladen
  • mooie kleine camera die niet heel erg opvalt aan de gevel.

Minpunten

• stroomkabel klikt in stekker van de camera maar deze op 50 cm van de camera. Hierdoor moet je een groter gat boren dan wanneer de kabel buiten in elkaar gezet kan worden
  • Het gat wat je moet boren mag van mij weligst kleiner. Een dunnere stekker zou een echte aanvulling zijn.
  • stroomkabel is nu ongeveer 2 - 2,5 meter wat in mijn geval te kort is en ik met een verlengsnoer moet werken welke nu een stukje in de lucht hangt.

Kwaliteit Score: 4
Zeer tevreden over deze camera. Voor mij is het echt een goede aankoop geweest. om op een simpele en vrij gemakkelijke manier je tuin in de gaten te kunnen houden.

Met name het kleine design en gemakkelijke installatie zijn pluspunten.
Het voordeel is dat de camera op stroom is aangesloten waardoor je altijd zicht hebt en zodra het donker wordt het rode lampje aangaat om goed te kunnen zien. Dit is ook zichtbaar voor eventuele inbrekers. (we hebben ook een voordeurbel van een ander bekend merk maar deze is op accu waardoor je toch beperkt bent in zicht en toch vaak de accu moet opladen en dan even zonder beeld zit)

Een nadeel wat ik wil benoemen is dat ik dus een gat heb moeten boren in de buitenmuur (enkele spouw) en omdat de kabel die aan de camera zit ongeveer 40 cm lang is (hierop klik je de stroomkabel) (zie bijgevoegde foto) moet je die dus door de muur heen trekken en hangt deze tegen de binnenmuur (bij ons wel achter het gordijn) Een verbetering zou zijn dat deze plug dunner gemaakt zou worden door de fabrikant of dat de connectors omgedraaid worden aangezien de kant van de stekker dunner is dan de connector die aan de camera zit.. (hierna gewoon even met een beetje vulmiddel de voeg weer dichtsmeren en de camera vast schroeven.
Een ander verbeterpunt zou zijn om als optie een langere kabel te kunnen aanschaffen (ik weet niet of deze optie al bestaat maar is mij niet bekend) maar nu is het totaal ongeveer 2 - 2,5 meter vanaf de camera naar het begin waar de stekker zit.. Hierdoor moest ik met een verlengsnoer werken omdat ik ongeveer 1 meter te kort kom. Niet heel erg maar kan beter.

Voordeel is dat er naast de sd-card sleuf (SD card meegeleverd) je ook kunt kiezen voor een cloud abonnement. Deze kreeg ik de eerste drie maanden kosteloos maar ook hierna zal ik deze voor een paar euro per maand voortzetten. Zoals ik het begrijp slaat de camera anders alleen op de SD card op en wanneer deze door kwaadwillige wordt verwijderd je geen beelden meer hebt (overigens niet een heel gemakkelijk klusje aangezien de sleuf weggewerkt is maar een camera trek je er natuurlijk wel met geweld af)

Ik ben heel tevreden en aan de hand van mijn eigen ervaringen zoals hierboven benoemd zou ik deze camera zeker adviseren.

Heb jij ook een Tuya O1 (zonder geheugenkaart)?

bedankt voor deze informatie.
Ik ben me aan het oriënteren voor dergelijke camera op mijn voortuin en op mijn schuur.
Dacht eerst serieus dat dit een thermosbeker was :+
Zou het bij mij nooit worden want::
geen netwerkaansluiting (wifi voldoet vaak niet bij snelle beelden)
geen configuratie via webbrowser
geen opslag lokaal,bv pc of nas. (camera trekken ze er af,inclusief sd kaart=weg opnamen)
geef ik liever 30 euro meer uit voor bv een foscam,die heeft dat allemaal wel erbij.

[Reactie gewijzigd door nutty op 20 februari 2021 06:42]

Gebrek aan NAS opslagmogelijkheid is voor mij een dealbreaker. Dan heb je een goedkope camera, en dan ben je afhankelijk van een betaalde clouddienst (hoe veilig is deze trouwens, en hoe veilig is de camera?) Verder zou ik bij een review ook dag en nachtplaatjes laten zien.