1 review

Doro 7030 Wit, Zwart

€ 105,-
Specificaties 2,8" • 320x240 (QVGA) • - Bekijk alle specificaties

Doro 7030 Wit, Zwart Review

general.failure 11 februari 2021, laatste update op 11 februari 2021, 703 views Product gekocht

Doro 7030 Wit, Zwart

de hardware (bellen) is in orde maar de mydoro.com service en de helpdesk zijn #@^*!&

Pluspunten

• Robust
  • Simpel te bedienen

Minpunten

• mydoro.com onduidelijke procedures
  • helpdesk

De telefoon zelf is prima, gerschikt voor senioren.
Bellen en gebeld worden is eenvoudig. Er is een handig laad-station zoadat je niet met die mcro-usb stekker hoeft te klooien. Fijn ook dat hij 4G is i.v.m. verdwijnende 2G.

Echter deze telefoon heeft een aantal functies waarvoor je een account nodig hebt bij mydoro.com (noodknop die naar een aantal nummers kan bellen en een sms met coordinaten stuurt)
De procedure om dit account aan te maken staat in de handleiding maar op de website is deze functionalieteit niet (meer) aanwezig. Ook via de telefoon zelf zou het moeten kunnen, maar dat werkt dus ook niet.
Met hulp van de helpdesk van belsimpel (dank!) kwamen we er achter dat er ook een android app is, die de begeleider kan installeren, en daar kun je wel een account aanmaken, al is dat ook een redelijk onlogische procedure. Het is bijvoorbeeld niet overal duidelijk welk nummer je dient in te voeren, het doro nummer of het begeleider nummer. Kortom: de mydoro.com functie is redelijk pruts.
De sms met coordinaten werkt, al ligt de doorgestuurde positie 1.8 km verwijderd van de echte positie. Die was wel binnenshuis, maar dat lijkt me toch een redelijk normale situatie (doro was al meer dan een uur aan, dus tijd genoeg voor een goede lock, dacht ik zo).

En dan de reden waarom ik voor deze telefoon gekozen had: je kunt er mee whatsappen. (voor de rest heeft het toestel geen smartphone features)
Het instellen van whatsapp gaat redelijk standaard, hoewel whatsapp niet echt handig te bedienen is, want de doro heeft geen touchscreen en je moet de app met pijltjestoetsen en de ok toets bedienen.
Vanaf de doro knan ik naar mijn eigen toestel beeldbellen, dat werkt. Hoewel het bedienen van whatapp voor een senior eigenlijk niet echt te doen is. Andersom, het opnemen van een whatsapp call is best goed te doen.
Echter: als ik met mijn eigen telefoon naar de doro bel, dan kan ik wel voice bellen, maar als ik de camera aan zet, dan kijgt mijn schoonmoeder op haar beeld de vraag of ze ook de kamera aan wil zetten. En dat is niet zomaar een knopje, maar bij whatsapp is dat een knopje dat je omhoog moet swipen. En aangezien de doro geen tochscreen heeft kan dat niet!!!!
Ook disablede meerdere malen de wifi verbinding, dan moet je hem in de settings weer aanklikken. (en dat ligt niet aan mijn wifi, die werkt prima met verschillende andere telefoons en wifi-clients)
Ik heb deze vragen naar de doro helpdesk gestuurd, maar die lijken wel op vakantie, geen enkele reactie, nog niet eens een automatische ontvangstbevestiging.

Kortom: de hardware (bellen) is in orde maar de doro services zijn #@^*!&

Heb jij ook een Doro 7030 Wit, Zwart?