Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart)

€ 97,95
Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart) Review

djrefor 11 februari 2021, laatste update op 11 februari 2021, 214 views Product gekregen

Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart)

Prima oortjes met goede laag weergave en formaat die een welkome verbetering zijn op de Buds+. Helaas is de prijs wat hoger en werkt ANC nog niet zo goed.

Pluspunten

• Formaat
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Ambient Mode

Minpunten

• ANC

Deze oortjes heb ik gekregen bij mijn pre-order van de S21 Ultra. Hiervoor maakte ik gebruik van Buds+, dus veel zal daarmee vergeleken worden.

Eerste indruk
Allereerst bij het uitpakken en het vasthouden van het doosje viel mij gelijk op dat het een fijner formaat en vorm is in vergelijking met de Buds+. Ook is het doosje mat aan de buitenkant in plaats van de krasgevoelige glanzende afwerken van de Buds+.
Omdat ik vrij kleine oren heb blijven de Buds+ niet altijd goed zitten, dit is bij de Buds Pro geen enkel probleem. Bij het indoen heb ik het idee dat dat ze in een keer goed zitten en daarbij merk ik ook minder dat ik ze in heb.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit en klank is een stuk fijner dan die van de Buds+. Het is goed te horen dat er een extra driver aanwezig is voor het lage geluid. Hierdoor is het laag erg uitgesproken en fijn voor muziek en films. Al kan dit voor sommige mensen te veel laag zijn maar dit is redelijk gelijk te trekken met de equalizer. Het geluid komt op sommige momenten wat dynamiek tekort waardoor het wat onderdrukt kan klinken in de midden tonen. Naar mijn mening is dit geen enkel probleem met TWS oortjes omdat deze vaak in een rumorige omgeving worden gebruikt en ik mijn DAC en koptelefoon pak als ik graag uitstekende geluidskwaliteit wil.
De geluidskwaliteit (van muziek) heb ik getest op mijn Samsung Galaxy S21 UItra in combinatie met TIDAL op de hoogste kwaliteit.

De ANC is niet geweldig, het is wel wat verbeterd met de laatste update, maar nog steeds niet wat ik er zelf van verwacht had. De ambient mode werkt wel goed en is verbeterd ten opzichte van de Buds+. 360 audio of Spatial audio is een leuke functionaliteit en werkt prima maar heeft voor mij geen toegevoegde waarde.

Al met al is dit een goede verbetering op de voorgaande Buds modellen. De 100 euro extra plaatst ze tegenover de Airpods Pro en is qua functionaliteiten daarmee vergelijkbaar. Mits de ANC nog verbeterd wordt zijn deze oortjes voor mij de 100 euro extra tegenover de Buds+ waard.

Ps. Dit is mijn eerste review die ik hier schrijf, plaats gerust een reactie als jullie opmerkingen of tips hebben.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Buds Pro (Zwart)?

Vraag & Aanbod