Sony WH-1000XM4 (Zwart)

€ 273,-
Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WH-1000XM4 (Zwart) Review

PentupleL 10 februari 2021, 412 views Product gekocht

Sony WH-1000XM4 (Zwart)

Heerlijke Noise-Cancelling, hoge kwaliteit afwerking en zit goed (ook met bril) op het hoofd.

Pluspunten

• Geniaal goede Noise-Cancelling
  • Hoge kwaliteit afwerking
  • Hardcover opbergtas
  • Gebruiksvriendelijke app
  • Telefoon + MP3/laptop tegelijk verbinden

Minpunten

• Moeilijk vervangbare 3.5mm kabel

Echt een geweldige aankoop, zonder twijfel. Ik heb 6 jaar geleden een Sony MDR van de vorige generatie en uit het middensegment van de lijn (circa 150 euro) gekocht en dat was al een top aankoop.
Het verschil tussen beide kan bijna niet groter zijn; waar de oude koptelefoon iets goedkoop aanvoelde, is WH-1000XM4 van top kwaliteit met een heerlijke feel en een top afwerking.
Ik zat te twijfelen tussen deze koptelefoon van Sony en de Sennheiser Momentum Wireless. Qua geluid is de Sennheiser beter (volgens reviews), maar qua noise cancelling viel die erg tegen. Ik ben nu de hele dag aan het testen met de koptelefoon, maar één ding is duidelijk: dit is de beste NC die ik ooit heb gehad. Ik woon in hartje Utrecht maar met die koptelefoon krijg je het idee dat echt iedereen ook overdag in lockdown zit. Buiten rondlopen met NC aan geeft geen versterkte ruis terug (zoals bij mijn vorige koptelefoon), een prima feature. Van mijn collega's en klanten kreeg ik complimenten over de kwaliteit van de ingebouwde microfoon, iedereen kon mij prima verstaan tijdens het bellen, ook rondlopend buiten.
De koptelefoon past mij, ondanks dat ik brildragend ben, prima en gaat over mijn (redelijk grote) oren heen.
Over de bijgeleverde app ben ik tevreden, het werkt en is duidelijk. Toen ik mijn favoriete nummers opzette om te kijken hoe het klonk, vond ik het geluid wat dof. Gelukkig kun je de equaliser naar eigen smaak "verpesten", waardoor de hoge boventonen nu helderder klinken zoals ik had gehoopt.
Tot slot een hardcover opbergtas om je koptelefoon in op te bergen is een top toevoeging voor alle reizen van en naar werk/vrienden.

Het oude nadeel lijkt, voor zover ik kan zien, ook hier aanwezig: de meegeleverde 3.5mm kabel kan niet zomaar worden vervangen door een ander, doordat ingang op de hoofdtelefoon extra verzonken zit. Leuk voor de afwerking, maar dramatisch om een 3.5mm kabel van je vriend goed connectie mee te laten maken, trust me. Een kabel vervangen kan dus opnieuw een hele puzzel zijn.

Heb jij ook een Sony WH-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Ik heb deze kabelhttps://www.allekabels.nl...4/1159601/jack-kabel.html laatst besteld voor mijn Sony WH1000xm3, past prima en werkt zoals je mag verwachten.
Oeh zeker goed nieuws, ik heb er drie geprobeerd en heen paste op mijn oude. Goed om te horen dat het werkt, want mijne had altijd connectie issues..