Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart

€ 109,90
Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart Review

b0b1991 10 februari 2021, laatste update op 17 juni 2021, 1.135 views Product gekocht

Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart

Deze kast 2x voor mij en mijn vriendin gekocht om het maximale ANWB gaming stel uit te hangen en natuurlijk omdat het een prachtige kast is om te zien.

Pluspunten

• Mooi form gegeven
  • Goede prijs
  • Tempered Glass (Tinted)
  • Mooie Cable Management
  • Erg ruim
  • Mooie RGB Fans
  • Praktisch gemonteerde Lightning node

Minpunten

• kabel goot net iets te smal voor alle kabels

Als eerste de Corsair Carbide Air 240 van mijn vriendin uitgebouwd om vervolgens haar nieuwe 4000x te bouwen.
Tijdens het inbouwen viel me al direct op dat er best wel wat ruimte achter is om de kabels kwijt te kunnen, ook is er een mooie goot gemonteerd voor deze kabels die je middels klitterband strips vast kan zetten.

Eigenlijk ging het ombouwen heel soepel, je merkt dat er goed over veel dingen is nagedacht. Boven in zit de 240mm radiator met 2 RGB fans er onder. Vervolgens bij het inklikken van het Corsair Vengeance RGB Pro RAM viel het op dat ook met de hoogte van de RAM reepjes rekening is gehouden. Dit paste namelijk perfect!!

Onderin hebben ze ook voldoende ruimte over gelaten om fan kabels en USB/Audio kebels op het moederbord te monteren. Dit was bij mijn vorige kasten van Corsair nog wel eens een probleem.

De foto's onderin zijn van het ombouwen van de eerste 4000x van mijn vriendin.

De dag erna heb ik mijn eigen PC omgebouwd, mijn oorspronkelijke kast was een Corsair Spec Omega RGB. Goede en mooi form gegeven kast maar werd tijd voor wat nieuws.

Ook bij deze eenvoudig om in te bouwen, met de ervaring van de kast van de dag ervoor ben ik eigenlijk op dezelfde manier te werk gegaan. Het enige verschil was dat mijn PC 1 extra 4pins CPU kabels heeft een een extra 8pins GPU kabel en dat merkte ik duidelijk met de kabelgoot aan de achterkant, deze kwam hiermee echt ruimte te kort, helaas is het hierdoor achter de gesloten kap iets meer een rommeltje. (maar dat ziet toch niemand)

Na alles klaar te hebben de PC aangesloten en beide PC's werkten direct en konden gelijk met de iCUE software van Corsair aan de slag met het laatste plaatje als eindresultaat.

Heb jij ook een Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart?

Hallo,

Ik was op zoek naar een nieuwe case. Ik kwam bij deze uit. Na het lezen van jouw review was ik om.
Heb de case besteld.

Maar ik krijg de fans met radiator aan de bovenkant niet ingebouwd. Het geheugen zit in de weg. (Te hoog aan de bovenkant op het moederbord lijkt het.)

Mijn moederbord: Gigabyte B150M-D3H-CF
Geheugen sticks Corsair Vengeance RGB PRO
CPU Cooler: Corsair H115i-PRO

Als ik kijk naar de foto's is er weinig verschil in ruimte aan de bovenkant (als de case recht op staat) tussen het moederbord van de foto's en de mijne.
Heb van alles geprobeerd. Eerst de radiator met fans er in. Dan het moederbord. Inclusief geheugen gaat niet. Het geheugen er later in plaatsen lukt niet. Andersom (eerst mobo en daarna de radiator met fans er in) Gaat ook niet.

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Alvast bedankt,
Herman
Hallo Herman,

Bij mij paste het ram er precies in icm 120mm fans, volgens mij als ik dat zo lees hebben wij hetzelfde ram, heb je al geprobeerd om eerst de ram erin te doen en daarna de fan?

Ik kan als ik thuis kom morgen avond wel even een foto maken van hoe het paste bij mij.

Met vriendelijke groet,

Bob
Dat zou prima zijn Bob.
Heb de indruk dat mijn radiator inc fans dikker zijn dan die jij hebt.
Mijn radiator inc fans van mijn H115i-PRO zijn 54 mm. Wat heb jij? De ruimte die ik heb boven is krap 50 mm.
Eerst ram, en dan fan inc radiator past niet. Wil geen geweld gebruiken.
Fijn dat je met mij wil meedenken.

Groet,
Herman
Ik stuur je even een pm met de foto’s!