Specificaties Socket AM3 met AMD 890GX chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-890GPA-UD3H Review

ThaOdie 9 augustus 2010, laatste update op 9 augustus 2010, 1.117 views

Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Pluspunten

• Twee videokaart aansluitingen
  • Frisse uiterlijk
  • Core Unlocker (werkt goed)
  • Prijs/kwaliteit
  • Toekomstgericht

Minpunten

• Ontbreken van E-Sata (maar dat is voor mij geen belemmering)

Layout Score: 5
Algemene beoordeling
Hier kan ik vrij kort in zijn. Het is een veelzijdig moederbord met alle functies van nu, behalve E-Sata wat voor mij nog geen punt is. Hij ziet er mooi uit en heeft veel mogelijkheden. Voor iedereen is dit moederbord geschikt en gaat zeker wel jaren mee.

Featureset
Er zit van alles op wat je vandaag tot je beschikking hebt. Het ontbreken van E-Sata is geen punt. Hiervoor in de plaats heb je ruimte voor vele andere aansluitingen. Mocht het nodig zijn kan je zelf ook nog een E-Sata improviseren je hebt 6 gewone SATA II en 2 SATA III om te gebruiken. Daarnaast kan je het USB-gehalte omhoog halen naar 10 en je hebt nog een videokaart met HDMI als reserve op het moederbord zitten.

Layout
De layout is mooi en alles zit op plaats waar het hoort. Geen last van moeilijke stroomkabels of krappe ruimte voor je mega videokaart. Alleen als er 2 zou doen kan het SATA rijtje in de weg kunnen zitten.

Prestaties
Daar ben ik uiterst tevreden mee. Hij start snel op en heeft geen enkel probleem met de games die ik heb uitgetest. Het is het geld zeker waard.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Nog steeds geen probleem ondervonden, dus erg betrouwbaaar.

Overklokbaarheid
Heb ik nog niks aan gedaan. Het bios is erg breed met overclock functies, dus voor de fanatiekeling kan er aardig op los. De Core Unlocker werkt en nu heb ik een werkende quad-core. Maar dat is niet echt overclocken meer inschakelen.

Compatibiliteit
Alles is gelijk geacepteerd en heb daarom geen problemen met drivers etc.

Ondersteuning door fabrikant
Is vrij groot. Je kan overal wel iets van vinden voor het moederbord en anders een formulier invullen en je krijgt dag later antwoord.

De prijs kan voor sommige net te hoog zijn, maar dit moederbord heeft alles wat er nu te bieden is (behalve die E-Sata). Het is een super bordje voor iedereen, waar de komende 3 jaar geen upgrade nodig is.

* foto's geplaatst 13:35

Heb jij ook een Gigabyte GA-890GPA-UD3H?

Reviews door de redactie

He heb dit bordje ook en ben ook zeer te spreken over de featureset en layout. Over de eSata, dat had ik niet gezien. Waarschijnlijk overheen gekeken, gelukkig maakt de usb3 een hoop goed. Netjes trouwens dat je je Phenom vierkoppig hebt kunnen maken.
Ik had echter wel een compatibiliteitsprobleem. Mijn Samsung F3 schijf werkt niet met de southbridge op dit bordje. Daarvoor moet je m in de sata2 port steken die van de controller die Gigabyte zelf op het bord heeft gezet. (Andere fabrikanten hebben dit volgens mij niet gedaan.) Een andere optie is om de bios te flashen. Voor de link kun je kijken op de review van de Asrock versie van deze chipset, of op het forum van Gigabyte zelf.
Als je wilt kan ik je trouwens nog wel mailen over de 3d-mark-gegevens van de igp, aangezien ik hem een tijdje zonder graka heb gebruikt.
Verder schijnen er meerdere versies van dit bord te zijn. Welke heb jij? Mogelijk zijn er een aantal problemen opgelost bij nieuwere versies.
Klopt, dat had ik ook nagevraagd bij de computerzaak. Ik heb versie 2.0, voor wat ik weet is gezien de specificaties alleen het ramm geheugen van 1.65 naar 1.5.
mooie review van een bordje waar al een tijdje mijn oog op gevallen is,thnx voor de info