Specificaties 3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG Optimus GT540 Zwart Review

RèLF 8 augustus 2010, laatste update op 8 augustus 2010, 2.385 views

LG Optimus GT540 Zwart

Pluspunten

• prijs
  • snelheid
  • scherm (één van de beste recessieve schermen)

Minpunten

• scherm (bij het invoeren van tekst)

Nadat ik de review hier op Tweakers gelezen had was ik erg nieuwsgierig naar dit toestel. Ik wilde al een tijdje een 'echte' smartphone, maar had domweg niet het geld over voor een iPhone of Desire. Een telefoon met Android voor rond de 200 euro was precies wat ik zocht.

Algemene indruk
Het toestel is behoorlijk licht, maar voelt toch solide aan. De brushed aluminiun achterkant heeft een hoogwaardig effect, ook al is het gewoon plastic. :)

Bediening
Heikel punt bij deze telefoon, omdat ie is uitgerust met een recessief scherm. Ik moet zeggen dat het scherm me echt 100% meevalt. Het scherm reageert goed en snel op je vingers, al kan het voor tekstinvoer wel handig zijn nagels te hebben. Nadeel van de tekstinvoer (weet niet of dat telefoon of Android gerelateerd is) is dat het toetsenbord wél het geluidje maakt alsof een toets is aangeraakt, maar niet het teken registreert. Vreemd… Ook vreemd lijkt de plaatsing van de optieknop en terugknop, maar dat went na een tijdje. De knoppen lijken bij het scherm te horen, en je bedient ze ook op dezelfde manier.

Software
Android draait goed op deze telefoon. Je hebt nergens het idee dat je kracht tekort komt. Apps starten snel op en ook het schakelen tussen apps en het homescherm gaat vlot. Standaard wordt de telefoon geleverd met een behoorlijk arsenaal aan programma's voor o.a. social media. Mochten die niet toereikend zijn, er staan er duizenden op Adnroid Market.

Snelheid
De telefoon is erg rap met het zoeken van netwerken en de GPS heeft echt heel snel een fix, zelfs als je in een rijdende auto zit. De telefoon weet snel Wi-Fi netwerken op te sporen, en éénmaal ingevoerd in de telefoon gaat het nog sneller. Browsen is echt super.

Voor ¤ 200,- is dit een geweldig apparaat!

Heb jij ook een LG Optimus GT540 Zwart?

Het scherm is resistief, recessief heeft te maken met genen en erfelijkheid ;)
Prima telefoon, alleen het scherm krast verschrikkelijk snel!