Logitech K380 (Qwerty NL) Zwart

Logitech K380 (Qwerty NL) Zwart Review

ArjoPoldervaart 10 februari 2021, 85 views Product gekocht

Logitech K380 (Qwerty NL) Zwart

Fijn klein toetsenbord, maar is wel wennen.

Pluspunten

• Makkelijk schakelen tussen apparaten
  • Numpad is weg, dus ergonomisch beter
  • Lekker compact

Minpunten

• De cursor toetsen zij wat klein
  • De ronde toetsen zijn enorm wennen
  • Op de cursor toetsen had wel een afbelding gemogen voor Home, end etc.

Ik heb dit toetsenbord aangeschaft omdat ik thuis moest gaan werken en ik mijn werkplek ergonomischer in moest gaan delen. Daarnaast stond hoog op mijn wensen lijst dat ik makkelijk kan schakelen tussen PC's en ook eventueel op mijn telefoon kan typen. Dus kwam ik bij dit toetsenbord uit.
Voor het typen op mijn telefoon of IPad had ik het niet hoeven doen achteraf, want dat blijk ik uiteindelijk bijna nooit te doen. Wel het schakelen tussen PC's werkt erg fijn.

Groot punt achteraf is wel het wennen aan het toetsenbord. Hij typt echt heel anders als een met vierkant toetsen. Een mechanisch toetsenbord kan ik niet vergelijken, want daar heb ik nog niet eerder op getypt.
Daarnaast zijn de pijltjestoetsen wel erg klein, elke keer als ik die nodig heb moet ik even goed kijken of ik de juiste aanraak
Verder missen de PageUp/PageDown, Home/End knoppen, maar doormiddel van de Fn toets en de pijltjestoetsen kun je ze als nog gebruiken. Dit staat echter niet op de pijltjestoetsen zelf en heb ik moeten zoeken in de welbekende zoekmachine.

Al met al is het geen slechte aankoop, maar ik zou hem eerder advieseren als je erg mobiel moet zijn en veel moet schakelen tussen PC's. Als je een toetsenbord zonder numpad nodig hebt voor je thuiswerkplek, zou ik zeker naar een ander model kijken. Persoonlijk zou ik dan een keer een mechanische willen proberen, ik hoor daar zoveel goede berichten over.

Heb jij ook een Logitech K380 (Qwerty NL) Zwart?