Kef LSX Groen Review

Coldfire1973 9 februari 2021, 414 views Product gekocht

Kef LSX Groen

Superieur geluid, maar matige WiFi mogelijkheden

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Strak compact design

Minpunten

• WiFi instellen dramatisch
  • Kef apps zijn matig

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 5
De Kef lsx speakers klinken fantastisch. Ze werkend krijgen via WiFi lukt wel, maar is storingsgevoelig. Ze kunnen in ieder geval niet overweg met mij Ziggo modem (2.4 en 5g) over wifi. Tijdens Spotify connect sessies klapt de verbinding er vroeg of laat uit, en duurt het minuten voordat de Kef app en Spotify de speakers weer zien. Zeer irritant. Uiteindelijk heb ik de boel maar aan een netwerkkabel gehangen, en nu werkt het perfect. Maar als je die mogelijkheid niet hebt, en alleen met WiFi kunt werken, zou ik ze niet aanraden.

Wel voor het geluid! Ze klinken zeer dynamisch, vooral gezien het kleine formaat. Ze dienen ook als soundbar voor mijn tv via de optical aansluiting en dat werkt ook prima. Na veel trial and error lukte het om de Ziggo remote het volume te laten regelen. Aan een uit moet je wel met de kef remote doen, en de input selectie ook.

Uiterlijk zijn ze ook prachtig om te zien - ik heb de groene.

De kef steam app is weinig imposant en kun je negeren als je Spotify gebruikt. De kef control app is redelijk intuïtief.

Kortom, geweldig klinkende speakers die het op een netwerkkabel heel goed doen, middelmatige bijgeleverde software.

Heb jij ook een Kef LSX Groen?