Philips 499P9H Zwart

€ 1.131,96
Specificaties 48,8" • 5120x1440 • 70Hz • VA • 5ms - Bekijk alle specificaties

Philips 499P9H Zwart Review

Atlantis1995 9 februari 2021, laatste update op 9 maart 2021, 1.004 views Product gekocht

Philips 499P9H Zwart

Sinds juli 2020 in gebruik. Tot vorige maand gebruikt i.c.m. mijn oude MacBook Pro 2017 (over USB-C, met de Radeon Pro 560 optie) en nu met mijn Windows HP Z-Book Fury gebruikmakende van de hoogste resolutie 5120 x 1440 (over USB-C). Het is een fantastisch scherm, met een paar opmerkingen.

Pluspunten

• Hoge resolutie
  • Fantastisch beeld
  • geen bessel
  • camera ingebouwd

Minpunten

• Uitklappen camera (zie review)

Sinds juli 2020 in bezit. Het scherm is prive gekocht en wordt gebruikt zakelijk (ICT) en prive (browsen, Netflix). Ik ben geen gamer en om die reden zijn aspecten niet meegenomen die belangrijk zijn voor een gamer.

De voortdurende Corona periode gaf net dat tikje om dit scherm te kopen. Ik heb er geen moment spijt van.

Dit scherm is tot vorige maand gebruikt i.c.m. mijn oude MacBook Pro 2017 over USB-C, die een Radeon Pro 560 (upgrade optie bij aankoop) heeft gebruikmakende de van een 5120 x 1440 resolutie

De laatste maand is het scherm aangesloten op een Windows HP Z-Book Fury (Nvidia Quadro T1000) gebruikmakende van de hoogste resolutie 3840 x 1080 5120 x 1440 (over USB-C).
Hiervoor heb ik een setting moeten wijzigen waarna het scherm uitstekend te gebruiken in de resolutie 5120 x 1440.

Het scherm is een bakbeest dat fantastisch is. Het is in feite twee 2 27" QHD naast elkaar waar je seamless de schermen naar believen kunt schuiven zonder rekening te houden met de bessel in het midden.

Voor het in de slaapstand zetten van de monitor schakel ik de laptop in de 'sleep' stand. Om de camera correct werkend te hebben bij het ontwaken heb blijven de USB poorten powered tijdens de slaapstand. Dat heeft tevens als voordeel dat ik met de knoppen op het toetsen bord de laptop uit de slaapstand kan worden gehaald zonder de laptop te openen.

Helaas is er 1 minpunt:
Die camera kun je normaal in en uitklappen waardoor die helemaal uitgeschakeld is. Echter, nu na een half jaar plopt die camera bij het uitploppen voor 3/4de deel uit in plaats van volledig. Ik moet hem zelf een stukje omhoog schuiven. Dat is op zich geen zo'n probleem (is goed mee te leven), mits dat niet erger word.

Dan is er een puristisch dingetje genaamd de microfoon. Ik maak standaard gebruik van een externe microfoon. De microfoon ingebouwd gebruik ik nooit. Voor zover ik hem wel gebruikt heb is het denk ik een gemiddelde microfoon.

Edit 09-03-2021:
1. Stukje over resolutie bij de Windows laptop is aangepast. Dat was 3840 x 1080 en is nu 5120 x 1440 met een toelichting.
2 Het scherm was niet meteen in een slaapstand te krijgen. Dat is die nu wel.

Heb jij ook een Philips 499P9H Zwart?

Dank voor de review Antlantis1995. Jij hebt de stap genomen die ik, zeker dankzij Covid, ook wil nemen. Ik twijfel alleen of mijn MacBook Air 2020 (i3) het trekt. Philips kan me daar helaas geen uitsluitsel over geven.
Ik heb het scherm bij CoolBlue besteld en voorafgaand voor mijn MacBook de vraag gesteld of die geschikt is voor de hoogste resolutie. Toen heb ik hem er besteld.

Wat meer belang is of de videkaart geschikt is. Als aangegeven heb ik een Macbook gekozen met een iets duurdere videokaart.
thanks voor de revieuw